În ultimii ani au luat amploare parteneriatele dintre producătorii de smartphone-uri şi brandurile foto. Avem deja cunoscute colaborările dintre Oppo / OnePlus cu Hasselblad, Vivo cu Zeiss şi mai nou Xiaomi cu Leica.
În materialele de marketing aceste parteneriate sunt puternic promovate, de cele mai mult ori aducându-se chiar şi explicaţii tehnice pentru a justifica numele de pe spatele telefonului. Cu toate acestea există specialişti care susţin că aceste colaborări sunt realizate strict pentru publicitate şi nu puţine au fost cazurile în care rezultatele fotografice ale diverselor terminale nu au fost pe măsura aşteptărilor.
O abordare interesantă vine însă de la un nume important în industrie, CEO-ul Honor, George Zhao Ming. Acesta a declarat că utilizatorul final nu primeşte mare lucru în urma unor astfel de colaborări, că acestea sunt mai mult un gimmick (“o şmecherie”) pe termen scurt: „Co-branding-ul dintre producătorii de telefoane şi de camere este doar un gimmick. Trebuie să evităm interesele pe termen scurt. Nu mai este posibil să anticipăm nevoile consumatorilor atunci când alţii au tehnologia şi noi o avem de asemenea. Inovaţia, experienţa şi serviciile sunt esenţa şi miezul.”
“Ciudat” este că dl. George Zhao Ming nu oferea asemenea declaraţii pe vremea când Honor era un brand secundar Huawei, companie care mult timp a colaborat cu Leica. Să înţeleg că atunci nu mai era “o şmecherie” ? În plus, Honor Magic4 Pro este un smartphone ce dispune de certificare IMAX pe ceea ce înseamnă înregistrare video. Aici nu mai este un gimmick ?
Dl. George Zhao Ming ar trebui să se uite mai mult în ograda lui pentru a încerca măcar lansarea de smartphone-uri originale, nu copii la virgulă după Huawei (sau încă nu sunt independenţi ?).