Ieri seară toată România a fost galbenă, toată ţara a sperat că tricolorii vor face încă o surpriză şi că EURO 2024 va fi europeanul nostru. Nu a fost să fie aşa, deşi băieţii au jucat cu dăruire, Olanda a fost mai bună.
Fotbalul este sportul rege fără doar şi poate, iar acest lucru s-a observat şi în audienţele record obţinute de Pro TV în faza grupelor. Şi totuşi, meciul România – Olanda vă rămâne în istorie nu doar în inimile pasionaţilor, ci şi în istoria pieţei de televiziune din ţara noastră.
Audienţa Pro TV în intervalul 19:00 – 21:00 a fost de 4.870.000 români, record pentru postul de televiziune, iar audienţa pe segmentul comercial (21-54 ani) a fost una istorică de 1.997.000 români. Niciodată în istoria televiziunii din România nu s-a depăşit cota de piaţă de 80% pe publicul comercial, cifră pe care Pro TV a reuşit să o obţină (81.6% mai exact).
Practic, în cele două ore ale meciului dintre România şi Olanda, 8 din 10 români care aveau televizorul deschis, s-au uitat la meci.
Pentru Pro TV acest lucru se traduce şi în încasări record din publicitate. Se estimează că încasările postului de televiziune doar după acest meci de fotbal se situează undeva între 950.000 şi 1.200.000 euro (un alt record pentru piaţa de televiziune din România). În intervalul alocat reclamelor, Pro TV a difuzat aproape 35 de reclame.