Tabletele sunt acele device-uri care fie au perioade foarte bune, fie foarte proaste, cert este că rămân de actualitate şi de interes pentru oameni.
Cele mai recente date publicate de International Data Corporation (IDC) ne arată că piaţa globală de tablete creşte frumos, în al treilea trimestru din 2024 aceasta înregistrând un plus de 20.4% comparativ cu aceeaşi perioadă de anul trecut. În cifre exacte vorim de 39.6 milioane unităţi vs 32.9 milioane unităţi.
Mai toţi producătorii importanţi au înregistrat creşteri cu două procente, singura excepţie fiind Apple, companie ce a vândut cu doar 1.4% mai mult decât în 2023. Chiar şi aşa, mărul muşcat rămâne lider detaşat cu o cotă de piaţă de 31.7%.
Iată un top 5 la nivel de producător:
- Apple – 12.6 milioane unităţi (+1.4% YoY);
- Samsung – 7.1 milioane unităţi (+18.3% YoY);
- Amazon – 4.6 milioane unităţi (+111.3% YoY);
- Huawei – 3.3 milioane unităţi (+44.1% YoY);
- Lenovo – 3 milioane unităţi (+14.7% YoY).
IDC se aşteaptă ca şi ultimul trimestru din an să performeze bine, mai ales că în piaţă au fost lansate modele noi, iar perioada sărbătorilor de iarnă este cea care generează cele mai multe vânzări din an.