Diverse

Odată cu încheierea celui de-al patrulea trimestru financiar din 2014, la data de 31 decembrie, au fost publicate și rezultatele financiare ale HTC. Acestea arată o creștere a veniturilor de 12% față de aceeași perioadă a anului 2013.

Astfel, cifrele ne dezvăluie venituri trimestriale de 1.51 miliarde de dolari și un profit net trimestrial după taxe de 15.83 milioane de dolari. Marja brută de profitabilitate a fost de 20.4%, iar marja operaţională de 0.4%.

Peter Chou, CEO HTC Corporation a declarat că ”performanţa de vânzări îmbunătăţită a fost posibilă datorită abilităţii noastre de a oferi combinaţii de produse personalizate, cu preţuri accesibile, ceea ce ne-a permis să răspundem îndeaproape nevoilor specifice ale fiecărei regiuni.”

Fragmentul de declarație de mai sus, dar mai ales partea pe care am scos-o în evidență, a fost motivul pentru care am ales să vă scriu despre rezultatele financiare ale HTC. Nu știu ce înseamnă ”prețuri accesibile” pentru Peter Chou, dar se pare că acesta are o altă percepție față de a mea.

Din punctul meu de vedere, tocmai prețurile pentru dispozitivele HTC au făcut ca această companie să raporteze profituri slabe. Chiar dacă veniturile au crescut, rezultatele financiare ale HTC relevă o marjă operațională a profitului de numai 0.4%. Față de cele ale Samsung sau Apple, cu care compania taivaneză dorește să concureze, cifrele sunt mult mai mici.

HTC își dorește să se poziționeze în piață ca un producător premium, dar uită că pentru asta este nevoie de inovație continuă și de calitate. Or, cu dispozitive precum HTC Re Camera nu poți să speri că vei fi luat prea în serios. De altceva este nevoie pentru a atrage clienții.

Iar dacă nu te poți afișa ca un producător premium, atunci trebuie să încerci cealaltă metodă de succes: un raport calitate/preț de neegalat. Probabil că Peter Chou crede că oferă așa ceva pentru produsele HTC, dar eu l-aș pune să se uite către Xiaomi sau Meizu și după aceea să vorbească de ”prețuri accesibile”.

Nu vreau să fiu înțeles greșit. Produsele HTC nu sunt nici pe departe rele, doar că unele ce se încadrează în categoria mid-range au prețuri de high-end. Pe flagship-ul HTC One M8 nu te va acuza nimeni că ceri prea mult, dar pentru multe modele Desire, cu siguranță da.

Nu știu dacă o să se schimbe prea mult strategia HTC în viitorul apropiat, dar eu nu mi-aș dori pentru ei aceeași soartă pe care a avut-o Nokia. Rămâne să vedem în ce direcție se vor îndrepta.

Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Darius Pană

Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Huawei Pura 70 Ultra, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.