Q1 2016 face referire la trimestrul 1 ianuarie – 31 martie 2016, iar rezultatele înregistrate de Orange România se află pe un trend ascendent, în contextul în care se produce o migrație a utilizatorilor de pe feature phone pe telefoane inteligente + utilizare mai puternică a serviciilor de date pe mobil.
Câteva date interesante scoase din comunicatul Orange;
- venituri de 235.5 milioane euro cu 6.5% peste Q1 2015;
- 10.009.000 clienți din care 48.2% abonați și 51.8% pe cartele preplătite, în Q4 2015 aveau 10.177.000 clienți (rezultă un minus de 168.000 clienți și dacă trendul se păstreză, Orange coboară sub pragul a 10 milioane clienți în Q2 2016);
- Orange TV a strâns 294.000 abonați vs 275.000 la sfârșitul lui 2015;
- traficul de internet pe mobil s-a dublat în Q1 2016 vs Q1 2015, iar traficul prin rețeaua 4G a crescut de 4 ori, tabletele s-au vândut de 2 ori mai bine față de aceeași perioadă din 2015;
- 30% mai multe smartphone-uri față de Q1 2015, iar 75% dintre clienți au optat pentru un smartphone, 75% dintre telefoanele de tip smartphone fiind compatibile cu tehnologia 4G;
Orange a atins o acoperire 4G de 72.1% pentru populația totală și 96.2% pentru populația urbană. 4G+ cu viteze de până la 300 Mbps a debutat în 13 orașe, iar viteze de până la 375 Mbps prin triple carrier sunt în pregătire (le puteți testa în 4 magazine din București, Iași și Cluj – detalii aici).
Aștept din partea Orange să văd ce servicii lansează în sinergie cu rețeaua de internet fix pe fibră a Telekom, în mediul urban. Se anunță un 2016 cu o competiție la baionetă pe internet fix – internet mobil – TV.