Vodafone România a dat informații legate de parcursul realizat în anul fiscal 2015 – 2016, an fiscal încheiat la 31 martie 2016. Detalii legate de performanțele concurenței găsiți pe tag-ul dedicat.
Am extras câteva aspecte interesante:
- 9.120.145 clienți pentru Vodafone România la finele lui martie 2016, din care 8.463.213 pe servicii mobile;
- ARPU de 6.2 euro pe primele trei luni din anul curent;
- venituri pe anul fiscal 2015 – 2016 de 688.4 milioane euro, creștere de 5.6% față de 2014 – 2015. (Precizare – 2015 – 2016 se referă la perioada 1 aprilie 2015 – 31 martie 2016, iar 2014 – 2015 se referă la 1 aprilie 2014 – 31 martie 2015);
- 41.% din clienții Vodafone folosesc un abonament, restul pe cartele preplătite. Orange are un procent de 48.2% la puțin peste 10 milioane de abonați, iar Telekom se mulțumește cu 29% din baza de clienți de 5.6 milioane, Digi Mobil are peste 2 milioane de abonați, fără a preciza cât la sută din baza sa de clienți;
- consumul de date mobile a crescut cu 131.9% în primele 3 luni din 2016 față de aceeași perioadă din 2015;
- rata de folosire a unui smartphone a crescut cu 7.5%, dar nu s-a specificat care-i valoarea atinsă în mod exact.
Vodafone nu este capabil a oferi internet mobil fix, Orange prin parteneriatul cu Telekom se pregătește a aduce o ofertă în mediul urban. Un alt element care trage operatorul roșu în jos, lipsa serviciilor TV.
Cred că ar trebui să umble la pușculiță și să facă o mutare pe piața locală, dacă vor să ofere servicii competitive. Clientul nu-și mai dorește 4 facturi ci un operator all-in-one pentru internet mobil și fix, cablu TV și telefonie mobilă.