Reviews

Rollei, un brand german cu tradiție foto dar poate mai puțin cunoscut în Romania în special pe segmentul video, a adăugat in portofoliul său și camere video pentru iubitorii de sport si aventura. Eu fiind mountainbiker, am primit câteva modele de camere Rollei pentru a le testa la antrenamente. Pentru început vă voi impărtași impresiile despre Rollei ActionCam 100 dupa care vor urma camerele Rollei Bullet. Deoarece am avut ocazia să folosesc si alte produse similare, atât la antrenamente cât și în competițtii, s-ar putea să par cam exigent în aprecieri. Rollei ActionCam 100 este entry-level-ul categoriei “outdoor”, adică este cea mai ieftină dar care oferă multe funcții interesante fiind adresată în primul rând bicicliștilor. Filmează in format HD, este subacvatică până la 20 m adancime și poate fi montatîă atât pe bicicletă cat și pe cască.

[nggallery id=254]

Specificatiile producatorului:

– Senzor CMOS 5 Megapixel pentru fotografii
– Fimare în High Definition 1280×720 pixeli, 30 fps
– Fotografiere automata în modul „Motion Detect” la un interval de 10 sec, 1 min, 5 min
– Tipul fișierelor: JPEG (foto), AVI (video)
– Obiectiv cu unghi de 120 grade
– Memorie: Slot card Micro-SD pana la 32Gb8
– LED-uri pentru lumină frontala (min. 1lux)
– Acumulator Lithium-Ion 3,7V / 800mAh
– Autonomie: până la 3 ore
– Subacvatica până la 20 m adancime
– Conectori: USB 2.0 high speed, AV
– Dimenisiuni: 90x41x36 mm
– Greutate: 75 grame
– Garantie 24 luni

Conținutul Pachetului:

Pe langă camera video, în pachet găsim urmatoarele: sisteme de prindere pentru ghidon și cască, săculeț, garnitură de rezervă, cablu USB, cablu AV, încarcator, manual de instrucțtiuni, CD, certificat de garanție.

Aspect:

Primul impuls văzând camera doar in fotografiile de prezentare a fost să o asociez cu o “cameră de supraveghere” a unui magazin, asta datorita formei si a LED-urilor frontale. Mă asteptam să fie grea si neatragătoare dar realitatea m-a surprins. Am găsit în pachet o camera mică și drăguță cu carcasă de plastic galbenă având greutatea de doar 75 grame dar aspectul este caracteristic totușo unui gadget ieftin, pentru că asta este defapt.

Atașabilitate:

Fiind o cameră action, aceasta este gandită să putem filma ‘din mers’. Din acest motiv pachetul include doua accesorii:

Suportul pentru ghidon – este un colier de plastic cu șurub de strângere pe ghidon, cu doua garnituri de cauciuc pentru o mai buna fixare de care se atașeaza prin culisare camera. Acesta permite reglarea unghiului lateral 360 grade iar pentru reglarea unghiului pe verticala, rotim colierul pe ghidon dar nu vom putea roti camera în jurul axei longitudinale. Cu alte cuvinte, este un accesoriu aproape perfect de prindere pe ghidon sau pe alte dispozitive similare cu diametrul de maxim 26 mm, atâta timp cât se află în poziție orizontală. Zic aproape pefect fiindcă există și o mică problemă aici: camera joacă puțin în suport (aprox 1mm, în toate direcțiile) fapt care se va resimți puțin în calitatea imaginii și a sunetului.
Sistemul de prindere pe cască – Atasarea camerei pe cască se face folosindu-ne doar de chinga elastică disponibilă in pachet. Ei bine la acest capitol camera pierde puncte deoarece nu avem cum regla unghiul de filmare și nici nu are stabilitate, atât din cauză ca prinderea este elestică cât și din cauza că ‘talpa’ camerei fiind de plastic, fără nimic cauciucat, nu are aderenta pe casca care este și ea tot de plastic (in exterior). Totuși cu ceva imginație și niște bride putem găsi un compromis de prindere a camerei.

Funcții și setări:

În partea superioară camera dispune de trei butoane de operare și doua LED-uri multicolore care ne confirmă modul de înregistrare ales. Sunt ușor de accesat, mai ales atunci când camera este montată pe ghidon iar confirmarea funcției se face atât prin culoarea LED-ului (albastru, roșu, galben sau verde, după caz) cât și prin vibrația camerei. Primul buton are funcția de pornire/oprire dar și de selecție a modului de functionare: filmare, fotografiere, filmare automata la detectarea mișcării și fotografiere automată la detectarea mișcării. Cu alte cuvinte am putea să o folosim si pe post de camera de supraveghere. Următorul buton are funcția de shooter, adică începe și oprește filmarea sau fotografiază atunc când e în modul foto iar al treilea buton comandă lumina frontală disponibilă pe 8 LED-uri la prima apăsare sau pe 4 LED-uri la a doua apăsare. Aceste butoane au și roul de navigare, play și stop în timp ce camera este conectata la TV. Camera dispune și de un microfon in partea din spate care se afla sub capacul etanș, astfel că dacă dorim să inregistrăm cu sunet, ar trebui să indepărtăm capacul, lucru care nu este tocmai recomandat pe offroad deoarece poate ajunge noroi, nisip, apa, etc.Alte setări cum ar fi afișarea si setarea datei pe imaginile inregistrate (care mi se pare de moda veche) sau intervalul de fotografiere automata in rafale, calitatea filmarii, etc, pot fi efectuate pe TV prin intermediul cablului AV. Setarea datei afișate pe imagine sau dezactivarea acesteia se poate face și de pe PC insă nu e o metodă user-friendly.

Calitate foto-video:

Fiind o camera video, desigur că accentul a fost pus pe filmare. Calitatea în acest caz este destul de bună insă jocul camerei pe suportul pentru ghidon va fi sesizabil și deranjant pe înregistrarea video. Calitatea filmarii are de suferit puțin dacă vom filma în condiții de luminozitate scăzuta sau chiar noaptea dar LED-urile frontale ne vin în ajutor în cazul în care subiectul filmat se află la maxim 2 m de obiectivul camerei. Fișierele foto sunt de tip JPEG la dimensiunea de 2560×1960 pixeli și cântăresc în medie 800 Kb iar fisierele video sunt de tip AVI cu dimensiunea de 1280×720 pixeli, un minut de filmare fiind de aproximativ 135 Mb. Mai jos puteti vedea cateva imagini si filmari brute, pozele fiind needitate ci doar redimensionate.

[nggallery id=255]

Conectivitate:

Camera stochează imaginile pe card Micro SD care poate fi accesat ușor dupa inlăturarea capacului din spatele camerei. De-asemenea camera poate fi conectată la PC prin cablu USB si chiar la TV folosind cablul AV, moment in care se pot face setari si chiar inregistrari video și fotografii.

Autonomie:

Bateria ține aproape 3 ore, în conditiile în care am filmat și fotografiat cu întreruperi la temperatura de afară (0 – 5 grade Celsius). Din păcate nu am avut în recuzita un card mai mare care sa imi permită filmarea fără întrerupere până la epuizarea energiei acumulatorului așa că nu mă pot pronunța foarte exact in privinta autonomiei.

Preț:

399 Lei – pe www.3e.ro, ei fiind importatorii unici pentru Rollei și cei care ne-au oferit această cameră la teste, multumindu-le si cu aceasta ocazie.

Concluzii:

Este o cameră ieftină, avand in vedere faptul ca filmeaza HD, cu funcții ușor de accesat, foarte ușoara și simpatica, ideală pentru cei ce călătoresc pe bicicletă, au buget redus si nu sunt foarte pretentiosi. Sistemele de atașare lasă puțin de dorit, în special cel pentru cască dar cu niste bride (coliere de plastic) se poate fixa aproape oriunde.

Stați pe frecvență fiindcă vom publica review-uri și despre modelele Rollei Bullet.

Categorii: reviews
Tag-uri: rollei
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Gadget.ro

Gadget.ro este un site de știri și recenzii tech cu o vechime de peste 10 ani. În această secțiune apar articole de tip advertorial, unele dintre ele nu sunt redactate de către noi și se menționează clar în corpul materialului dacă este cazul.