Românii sunt interesaţi de Black Friday 2025, însă vânzările sunt prognozate a fi mai mici față de 2024 (puterea de cumpărare a scăzut)

Diverse
/
/
13 oct. 25
/

Gata, am intrat în linie dreaptă cu Black Friday 2025, cel mai mare eveniment de shopping al anului din România. Retailerii şi-au definitivat strategiile, iar acum încep promovările:

Lucrurile se prezintă bine, românii sunt mai interesaţi ca niciodată de acest eveniment, doar că vânzările par a fi sub semnul întrebării.

Specialiştii de la firma de consultanţă Frames estimează că o comandă medie realizată anul acesta va fi în jurul a 400-500 de lei, sub cea de anul trecut.

Vânzările din comerțul cu amănuntul din România au scăzut semnificativ în ultimele luni, declinul fiind cel mai accentuat din Uniunea Europeană. Motivele țin, în principal, de scăderea puterii de cumpărare pe fondul inflației record din România, de trei ori mai mare decât media europeană.

,,Dacă anul trecut am văzut o creștere cu 50 de lei a comenzii medii, anul acesta oamenii vor avea mai puțini bani la dispoziție, în contextul scăderii reale a veniturilor, din cauza inflației record de 10%. Scăderea puterii de cumpărare se simte tot mai mult, iar efectele se vor vedea și de Black Friday 2025″, se arată în analiza celor de la Frames.

Pentru a încerca să crească vânzările în scădere, retailerii vor investi anul acesta sume uriaşe în marketing şi vor promova intens ideea de FOMO (fear of missing out). Vorbim practic de inducerea ideii că cu astfel de oferte nu ne vom mai întâlni prea curând, aşa că un moment mai bun de achiziţie nu există.

Sursa: forbes.ro

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Fraţii Pavăl (Dedeman) sunt foarte aproape să cumpere Carrefour România

În luna octombrie aflam pentru prima dată despre intenţia Carrefour de a ieşi din România. Compania franceză vrea să părăsească toată zona Europei de Est, astfel că şi în Polonia se întâmplă acelaşi fenomen ca în ţara noastră.

5 gadgets de la Kaufland (17.12 – 23.12.2025)

A mai trecut o săptămână, aşa că am ajuns din nou la clasica noastră rubrică legată de cele mai interesante 5 gadgets din catalogul Kaufland.

Kaufland România lansează un nou concept shop-in-shop dedicat produselor Parkside (zone amenajate în magazine dedicate exclusiv acestui brand)

Parkside este un brand ce nu mai are nevoie de nicio prezentare, acesta fiind prezent activ în toate magazinele LIDL şi Kaufland din ţară. Parskide oferă produse de bricolaj accesibile, unele ce vin în general cu un raport calitate-preţ foarte bun.