Gata, am intrat în linie dreaptă cu Black Friday 2025, cel mai mare eveniment de shopping al anului din România. Retailerii şi-au definitivat strategiile, iar acum încep promovările:
- eMAG organizează Black Friday 2025 pe 7 noiembrie;
- Altex organizează Black Friday 2025 în intervalul 30 octombrie – 19 noiembrie 2025.
Lucrurile se prezintă bine, românii sunt mai interesaţi ca niciodată de acest eveniment, doar că vânzările par a fi sub semnul întrebării.
Specialiştii de la firma de consultanţă Frames estimează că o comandă medie realizată anul acesta va fi în jurul a 400-500 de lei, sub cea de anul trecut.
Vânzările din comerțul cu amănuntul din România au scăzut semnificativ în ultimele luni, declinul fiind cel mai accentuat din Uniunea Europeană. Motivele țin, în principal, de scăderea puterii de cumpărare pe fondul inflației record din România, de trei ori mai mare decât media europeană.
,,Dacă anul trecut am văzut o creștere cu 50 de lei a comenzii medii, anul acesta oamenii vor avea mai puțini bani la dispoziție, în contextul scăderii reale a veniturilor, din cauza inflației record de 10%. Scăderea puterii de cumpărare se simte tot mai mult, iar efectele se vor vedea și de Black Friday 2025″, se arată în analiza celor de la Frames.
Pentru a încerca să crească vânzările în scădere, retailerii vor investi anul acesta sume uriaşe în marketing şi vor promova intens ideea de FOMO (fear of missing out). Vorbim practic de inducerea ideii că cu astfel de oferte nu ne vom mai întâlni prea curând, aşa că un moment mai bun de achiziţie nu există.
Sursa: forbes.ro