Samsung pregătește lansarea lui GALAXY S6 într-un eveniment ce precede MWC Barcelona 2015. Ultima parte a lui 2014 a adus vânzări modeste pentru duetul GALAXY S5 + GALAXY Note 4. iPhone 6 și iPhone 6 Plus au luat caimacul, iar companiile chineze au început a câștiga market share într-un ritm galopant.
Așa că Samsung se bazează pe GALAXY S6 în revitalizarea vânzărilor pe segmentul de top. În 2010, Samsung a reușit prin GALAXY S să livreze primul smartphone cu Android vândut în milioane de unități, GALAXY S II și S III au mers ascendent înregistrând zeci de milioane de unități comercializate la scară globală. Boom-ul de vânzări a început să scârțâie la S4 și S5. Clienții au început să se reorienteze spre concurență.
Ce greșeli consider că a făcut Samsung în linia GALAXY S?
Design – marginile din plastic ce se exfoliază au devenit un fel de trademark negativ pentru telefoanele din gama GALAXY S + sunetul scos de capacul din plastic atunci când era îndepărtat sau poziționat, de aici și termenul pocnitoare. Nu am văzut inovații clare pe partea de design, calitate a fabricației, materiale. Abia la Samsung GALAXY Alpha și GALAXY Note 4 au mers pe o ramă metalică și de aici derivă și feelingul de device premium într-un mod mai accentuat. Totuși, de la Samsung mă aștept la mai mult. Tasta fizică de la bază + tastele capacitive consider că ocupă spațiu în mod inutil și o regândire a la Nexus ar fi de dorit. Apropo, GALAXY S5 a fost cel mai urât telefon de top lansat de Samsung în ultimii ani, deși telefonul în sine nu era rău deloc.
Modificarea Androidului / interfața TouchWiz – prea puține persoane apreciază TouchWiz și Samsung trebuia să nu se îndepărteaze atât de tare de Android-ul oferit în mod nativ de către Google. S-au aglomerat cu prea multe servicii & aplicații, multe dintre ele transformându-se în bloatware nedorit. Să vedem ce pregătește Samsung pentru GALAXY S6, o abordare de tip all-in-one sau găsesc alte metode de configurare a telefonului pe partea software (aplicații în marketul Samsung pe care să le descarce cei interesați etc).
Preț – au urcat din ce în ce mai sus, competiția își actualizează prețurile mai rapid. Un exemplu în acest sens ar fi LG care a adus LG G3-ul la 1600 – 1700 lei, pe când GALAXY S5 se păstrează la peste 2000 de lei. Multe persoane aleg LG G3-ul (preț mai bun, display mai mare, design original, software ce funcționează într-un mod decent). Samsung GALAXY S6 ar trebui să puncteze și la capitolul preț / performanță, asta dacă vor să aibă un cuvânt de spus în fața spartanilor de la Xiaomi & co. Samsung a dorit un o poziționare a la Apple, cu prețuri consistente. GALAXY Note 4 și Note 3 au debutat la costuri de peste 3000 de lei, dar la câteva luni și-au dat seama că nu merge așa și au tăiat serios, la câteva luni distanță găseai GALAXY Note 3 și la 1800 – 1900 lei.
Samsung GALAXY S6 trebuie să șteargă impresiile formate în trecut de flagship-urile companiei sud-coreene. Nu am idee dacă vor reuși, sunt multe necunoscute în joc, iar mai multe detalii voi putea să ofer pe 1 martie, după un hands-on prelungit. Și dacă prețul urcă la cer, s-ar putea ca Samsung să se ardă destul de serios. Spre exemplu, Samsung GALAXY A5 costă 1749 lei și are display Super AMOLED cu rezoluție HD, procesor Qualcomm quad-core la 1.2 GHz, 2 GB RAM, 16 GB spațiu de stocare, cameră de 13 Megapixeli și frontală de 5 Megapixeli, baterie de 2300 mAh.
Vă dați seama că GALAXY S6 la care se vehiculează un display Super AMOLED de 5 inch cu rezoluție QHD / 2560×1440 pixeli, procesor Exynos 7 de ultimă generație, 3 GB RAM, minim 32 GB spațiu de stocare, cameră de 16 Megapixeli cu OIS și frontală de 5 Megapixeli, baterie de 2600 mAh va urca la peste 3000 – 3500 lei. Nu cred că prea multe persoane se vor încumeta să plătească atât pe un telefon Android de top. Pe de altă parte, ca să răspund la întrebarea din titlu. Samsung nu a ajuns la fundul sacului, mai poate susține divizia mobile pe 1 – 2 ani de zile fără probleme, dar un trend descendent le pune pietre în buzunare până la o veritabilă piatră de moară. Istoria a dovedit că dacă nu te adaptezi dispari. Exemplu: Nokia.