Smartphone

Counterpoint Research a publicat datele aferente celui de-al treilea trimestru din 2021 (perioada iulie – septembrie) pentru piaţa de smartphone-uri din Europa.

Aşa cum ne aşteptam Samsung a rămas lider pe bătrânul continent, însă creşterile din partea Xiaomi, Apple şi Oppo sunt considerabile. Iată topul:

  • Samsung – cotă de piaţă de 30.4%, în scădere cu 16% vs aceeaşi perioadă din 2020;
  • Xiaomi – cotă de piaţă de 23.6%, în creştere cu 51% vs aceeaşi perioadă din 2020;
  • Apple – cotă de piaţă de 22.1%, în creştere cu 24% vs aceeaşi perioadă din 2020;
  • Oppo – cotă de piaţă de 10.1%, în creştere cu 112% vs aceeaşi perioadă din 2020;
  • Realme – cotă de piaţă de 2.4%, în creştere cu 160% vs aceeaşi perioadă din 2020;
  • Vivo – cotă de piaţă de 1.8%, în creştere cu 238% vs aceeaşi perioadă din 2020;
  • Motorola – cotă de piaţă de 1.1%, în creştere cu 47% vs aceeaşi perioadă din 2020;
  • Nokia – cotă de piaţă de 0.9%, în creştere cu 24% vs aceeaşi perioadă din 2020;
  • Honor – cotă de piaţă de 0.5%, în scădere cu 90% vs aceeaşi perioadă din 2020;
  • Huawei – cotă de piaţă de 0.5%, în scădere cu 94% vs aceeaşi perioadă din 2020;
  • Alţii – cotă de piaţă de 6.7%, în scădere cu 37% vs aceeaşi perioadă din 2020.

Interesant mi se pare că cei de la Counterpoint Research au venit cu un top mai detaliat, astfel că putem vedea şi cotele altor producători. Mă surprind cumva cotele mici ale celor de la Motorola şi Nokia (HMD Global), mai ales că aceştia stau destul de bine cu prezenţa în magazinele online şi offline.

Pe de altă parte se observă investiţiile puternice făcute de brandurile chinezeşti în Europa, Xiaomi, Oppo, Realme şi Vivo având creşteri galopante de la an la an. Despre Apple nu am ce să spun, “mărul muşcat” joacă oricum în propria ligă şi chiar dacă este pe locul trei în cotă de piaţă, la nivel de profitabilitate acaparează 70 – 80% din total.