În 2020 Samsung a început să afişeze reclame tip bannere în aplicaţiile sale, inclusiv pe smartphone-urile cu preţuri de peste 700 – 800 de euro. Reclamele au început să apară cu update-ul la One UI 2.5.
Din fericire pentru utilizatori, în vara acestui an producătorul sud-coreean a luat decizia de a renunţa la aceste reclame până la sfârşit de 2021. Chiar dacă încă neoficial, mai multe surse au confirmat că Samsung a început să elimine reclamele din aplicaţii precum Samsung Weather, Samsung Health sau Samsung Pay. Va exista totuşi o mică excepţie, în cadrul aplicaţiei Samsung Pay urmând a exista o categorie cu oferte pentru utilizatori.
Foarte probabil actualizarea la One UI 4.0 bazată pe Android 12 va duce la dispariţia completă a acestui tip de monetizare puternic contestat de utilizatori.
Din păcate Samsung nu va renunţa la reclamele de pe smart TV-uri. Acolo utilizatorii vor trebui să accepte în continuare diverse bannere prin interfaţa software.