Presiunea producătorilor chinezi se simte şi pe piaţa televizoarelor, nume precum TCL şi Hisense câştigând procente importante în cotă de piaţă de la trimestru la trimestru prin practicarea unei strategii axată pe preţ.
Samsung ştie acest lucru şi deşi rămâne în continuare lider detaşat al pieţei, caută soluţii prin intermediul cărora să compenseze acest dezavantaj.
În cadrul unei întâlniri organizată în cadrul Digital Research Lab al Samsung Electronics din campusul Suwon, preşedintele diviziei de ecrane, Yoon Seok-woo, a confirmat audienţei că producătorul sud-coreean va oferi 7 ani de actualizări software pe anumite modele de televizoare de generaţie nouă. Vorbim de unele modele echipate cu inteligenţă artificială lansate în 2023, cât şi de toate modelele dotate cu AI anunţate în martie anul acesta.
Practic Samsung încearcă să se diferenţieze de concurenţa chineză atât printr-un suport software îndelungat, cât şi prin integrare AI TV sub forma unui ecosistem conectat la toate electronicele şi electrocasnicele compatibile (aici de vorbim de produsele Samsung, cât şi de acele produse compatibile cu Tizen OS).
După cum probabil cunoaşteţi deja, Samsung utilizează pe televizoarele sale sistemul de operare proprietar Tizen OS. În prezent acesta este activ în peste 270 de milioane de smart TV-uri din întreaga lume.
Ca informaţie de final, în prima jumătate a anului, Samsung Electronics a obţinut o cotă de piaţă globală de 28.8% la nivel de venituri, în timp ce TCL şi Hisense luate împreună au atins o cotă impresionantă de 22.1%.