Iulian Stanciu este director general și acționar al eMAG, printre altele deține și Flanco, Berăria H etc. NOD este o altă companie a sa, NOD este un acronim al Network One Distribution, liderul distribuției pe piața IT&C din România.
Divizia de branduri proprii a NOD;
Cooking by Heinner și Vanora Home – menaj;
Ugrow – puericultură;
Momki – jucării;
Serioux – IT;
Heinner – electrocasnice și unelte;
Horizon – monitoare și televizoare.
Cea mai nouă adiție a NOD o reprezintă Atelierele Pegas. Presupun că ați avut sau cel puțin ați auzit de bicicletele Pegas produse în perioada comunistă. O mână de entuziaști au tras tare și au reînviat acest brand. Ei reușeșc să vândă în jur de 2500 de biciclete pe an, iar prețul mediu se învârte în jurul a 1100 – 1200 lei.
Ce structură a actionariatului are Atelierele Pegas după ce NOD a făcut achiziția?
NOD – 51.67%;
Andrei Botescu – 31.67%, fondator al Atelierelor Pegas și deține funcția de director general în continuare;
Ciprian Frunzeanu – 5%;
Adrian Teașă – 3.33%;
Alexandru Manda – 3.33%.
Declarații oficiale;
Răzvan Ziemba, director general NOD: „Am decis să înființăm divizia de Branduri Proprii pentru ca am vrut să diferențiem business-ul de distribuție de business-ul de brand. Pe lângă dezvoltarea portofoliului actual, noua divizie condusă de Andrei Militaru va oferi servicii de outsourcing în dezvoltarea de produs – sourcing, operațiuni, logistică, distribuție, branding și acum și R&D prin parteneriatul pe care l-am încheiat cu Atelierele Pegas.”
Andrei Militaru, director de dezvoltare NOD: „Oamenii care au reînviat brandul de biciclete Pegas pun multă pasiune și sunt foarte talentați. Avem aceleași valori și credem că experiența și viziunea echipei NOD împreună cu know-how-ul în R&D al Atelierelor Pegas pot oferi un model sănătos de dezvoltare. Prin ceea ce facem dorim să stimulăm inițiativele antreprenoriale și să susținem dezvoltarea de branduri românești.”
Andrei Botescu, director general și fondator Atelierele Pegas: „De când am început afacerea, am vrut să fac din Pegas bicicleta preferată a românilor. Mi-am dat seama că este nevoie de un efort investițional mare și de un partener cu experienta. Împreună cu NOD vom extinde atât gama de biciclete pentru toate palierele de vârstă și categoriile de produse, cât și prezența brandului la nivel național și internațional, așa cum ne-am dorit. Țelul meu pe următorii cinci ani este să dezvoltăm o facilitate de producție integrată în țara noastră cu ajutorul căreia sa putem produce cel puțin 100 de mii de biciclete pe an.”
NOD și-a propus să aducă Pegas la 25.000 de bucăți pe an peste 3 ani, o creștere 10x și venituri de 5 milioane euro. Momentan, au comercializat în ultimii 2 ani în jur de 5000 de biciclete.
Mai multe detalii legate de bicicletele Pegas pe site-ul dedicat. Recunosc că îmi place să văd cum un brand local cu tradiție ajunge a fi trezit la viață în vremurile conteporane.
Ce-ar fi peste 2 – 3 ani să avem și bicicleta inteligentă?