Într-o locație selectă din București a avut loc primul eveniment al Xiaomi în țara noastră. Vedeta a fost Redmi Note 8 Pro.

Nu vreau să mă laud, dar aș spune că din auditoriul sălii mari din ARCUB mă poziționez printre cei ce cunosc evoluția brandului chinezesc cel mai bine. Prin 2012 – 2013 când scriam despre Xiaomi, cu excepția a 2 – 3 persoane din public, restul aș face pariu că nici măcar nu știau de existența lor, ce să mai spun de produse, model de business etc.

Xiaomi și Gadget.ro;

Xiaomi Mi-3 – primul smartphone al companiei chineze testat de către noi, primit de la un cititor;

Evenimentul l-a avut ca prezentator pe Codruț Kegheș, ce apropo și-a făcut temele în mod serios și a intrat în rol. Au scăpat și câteva glume țintite.

Andrzej Gladki este responsabil de prezența Xiaomi în Europa Centrală și de Est, Europa Nordică și țările din jurul Mării Baltice. Este polonez și acolo Xiaomi are un centru regional ce deservește un areal mai larg.

A realizat o introducere în istoria brandului și a punctat:

  • 9 ani de existență a Xiaomi;
  • peste 16900 angajați cu normă întreagă;
  • compania a intrat în topul Fortune Global 500 – cel mau tânăr membru din istoria clasamentului;
  • peste 15 miliarde dolari venituri în 7 ani (Google a avut nevoie de 9 ani, Facebook de 12 ani, Tencent și Alibaba de 12 ani, Apple de 20 ani);
  • locul 4 în lume la categoria smartphone;
  • locul 3 în Europa Centrală și Est pe nișa smartphone (creștere de 44% față de 2018, Samsung pe primul loc cu 37%, Huawei pe 2 cu 23%, Xiaomi pe 3 cu 17%);
  • locul 4 în Europa de Vest (Samsung – 43%, Apple – 185, Huawei – 17%, Xiaomi – 5%);
  • 520 de magazine Mi Home în întreaga lume (primul Mi Store din România a fost deschis în Mega Mall București);
  • gama de produse formată din Mi Mix – flagship premium, Mi – flagship cu tehnologie de ultimă oră și design elegant, Mi A – software de la Google, Redmi Note – mid-range, Redmi – low-cost;
  • peste 278 milioane utilizatori lunari de MIUI, interfața proprietară a Xiaomi;
  • punctele forte pentru produsele Xiaomi: Inovare, Design, Calitate, Preț Corect;
  • marjă de profit prestabilită de 5% pe an.

Totuși, care sunt planurile pentru România?

Daniel Desjarlais la sfârșitul prezentării lui Redmi Note 8 Pro după ce a anunțat prețurile a ținut să mulțumească partenerilor și a precizat că vor colabora și mai puternic în viitor.

Care sunt parteneri Xiaomi în lansarea lui Redmi Note 8 Pro?

Redmi Note 8 – regele mid-range în opinia Xiaomi;

eMAG, Altex, Flanco, Black Tech și PC Garage (trebuie să-l notez și pe Digi Mobil).

Care sunt distribuitori autorizați?

ABC DATA, Black Tech și World Comm Trading GFZ.

Cred că Xiaomi încă tatonează piața. Au un reprezentant local, probabil și o mică echipă. Vor să descopere cum este primit Redmi Note 8 Pro și au speranța că va fi un produs căutat, cu priză la public. Cert este că avem un telefon cu destule puncte pozitive. Rămâne și în seama filialei locale să știe a-l comunica pe mai departe.

Nu este suficient doar să ai un produs bun ca să prinzi aderență în piața de telefoane mobile. Trebuie să ai puterea să-l împingi în față, să-i etalezi calitățile. Este destul de greu să crești într-o piață deja împărțită. În România, Samsung trece de 50 – 60% și seria A a fost construită bine pe low-cost și mid-range, Huawei se menține pe la 20 – 22%, Apple pe 3. Depinde ce se întâmplă cu Huawei în 2020 ca să apară loc și pentru Xiaomi, Oppo, Vivo etc. Nu m-aș mira ca locul lăsat cumva liber să fie ocupat tot de… Sammy.

În funcție de cum se descurcă Xiaomi Redmi Note 8 Pro, după ce vor lua pulsul s-ar putea să vedem o implicare mai puternică sau o prezență relativ modestă ca și până acum (o sumă de distribuitori cu marjă mică de profit ce trebuie să facă și partea de service fără cine știe ce suport din partea Xiaomi, intrări pe la Orange, Vodafone, Digi Mobil etc). Apropo, România este prima piață din Europa Centrală și de Est unde Xiaomi Mi Mix 3 5G a fost comercializat. Cred că nu a mai fost nimeni așa grăbit să anunțe serviciile 5G.

Semnificația lansării lui Redmi Note 8 Pro?

Noi vrem, dar trebuie să ne vreți voi în primul rând. 

Planurile Xiaomi în România sunt cumva în linie cu performanțele brandului. Locul 4 la nivel mondial ar putea fi atins și în țara noastră, deși am impresia că Motorola se pregătește să vină în față cu oferte din ce în ce mai atractive și o comunicare mai solidă.

Tag-uri: Xiaomi

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site și notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.