Smartphone-urile Nokia nu mai există

Smartphones
/
/
12 ian. 25
/

Este anul de graţie 2025 şi iată că în primele zile ni se confirmă o informaţie pe care o cam bănuiam de ceva timp: HMD Global a renunţat la brandul Nokia în lumea telefoanelor inteligente.

În prezent niciun smartphone produs de HMD Global nu se mai comercializează sub numele Nokia, iar dacă mai există ceva prin ofertele diverşilor retaileri, acestea sunt stocuri vechi.

Compania finlandeză, cea care a preluat drepturile de utilizare a brandului Nokia Mobile prin 2017, îşi promovează absolut toate modelele inteligente sub numele propriu, HMD.

Nokia încă există pe piaţă când vorbim de feature phone-uri, însă nu ştim pentru cât timp se va mai întâmpla acest lucru. Ultimele lansări din această categorie au fost mixte, Nokia şi HMD, însă şi aici direcţia pare a fi aceeaşi: renunţarea la brandul Nokia în favoarea HMD (totul se face etapizat, treptat).

Deşi pot să înţeleg noile obiective ale companiei finlandeze, cred totuşi că Nokia merita o ieşire din scenă pe uşa din faţă. Sfârşitul acestui brand este unul trist şi ne oferă o stare de uşoară melancolie.

Sursa: nokiamob.net
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Ce-a fost şi ce-a ajuns? HMD Global nu va prelungi licenţa pentru brandul Nokia, astfel că se caută producători de telefoane interesaţi de un parteneriat

Cândva cel mai mare producător de telefoane şi unul dintre cele mai puternice branduri la nivel global, Nokia nu mai spune nimic astăzi, iar sloganul „Nokia – Connecting People” pare unul de tristă amintire.

Donald Trump ar putea pregăti un atac direct la adresa Uniunii Europene – se gândeşte să cumpere giganţii Nokia şi Ericsson

Această piaţă a echipamentelor telecom este controlată de China prin Huawei şi ZTE, Uniunea Europeană prin Nokia şi Ericcson şi Coreea de Sud prin Samsung. După cum ne sugerează şi originea companiilor, acestea sunt prezente în ţările / regiunile apropiate fiecărei mari puteri.

HMD Global pregăteşte un nou smartphone sub brand propriu ce va avea o estetică similară cu cea practicată de Microsoft când deţinea Nokia

HMD Global încearcă să atragă noi utilizatori de partea sa, de data aceasta reciclând o estetică din perioada în care Nokia era în portofoliul Microsoft. Singura problemă este că HMD Global nu face această încercare tot cu Nokia, ci cu noul său brand HMD.