Sony Mobile este călcâiul lui Ahile pentru grupul Sony fiind singura divizie fără profit de trimestre bune. Vânzările de smartphone-uri Sony sunt dezamăgitoare, iar modificările aduse prin noile modele nu par a convinge utilizatorii. Mai marii companiei japoneze s-au săturat de această situaţie şi au luat două măsuri drastice prin care doresc redresarea corabiei.
Prima dintre ele are un impact important în rândul angajaţilor. Sony vrea să reducă cu 50% personalul care se ocupă de segmentul telefoanelor inteligente. Astfel, până în martie 2020 compania vrea să rămână doar cu 2000 de angajaţi din cei 4000 existenţi în acest moment.
Suplimentar concedierilor, o mare parte din angajaţii din Japonia vor fi transferaţi la alte divizii, în timp ce în Europa sau China va fi oferită aşa numita pensionare voluntară.
Cea de-a două măsură importantă luată de Sony este aceea de a fuziona diviziile Imaging Products & Solutions (Camera), Home Entertainment & Sound (TV & Audio) and Mobile Communications (Xperia) într-una singură denumită Electronics Products and Solutions. Noua entitate va permite utilizarea tehnologiilor la comun, aspect foarte important ţinând cont că până acum exista o oarecare concurenţă între divizii (smartphone-urile Sony nu au beneficiat niciodată de cea mai bună tehnologie de optică din partea departamentului Sony Alpha).
Prin această optimizare Sony încearcă se readucă pe profit divizia de smartphone-uri, grupul confirmând că va continua să raporteze trimestrial situaţia vânzărilor de telefoane inteligente.