Statul român vrea să îşi facă un fel de Waze propriu, chiar dacă (bănuiesc) că mai simplu şi mai ieftin ar fi să realizeze o aplicaţie care să preia informaţiile raportate deja de zeci de mii de români în Waze-ul celor de la Google.
Revenind la subiect, oficialii CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) au fost de curând mandataţi printr-un nou act normativ să pună bazele unui „sistem național pentru raportarea voluntară, accesibil online tuturor utilizatorilor drumurilor” prin care să colecteze raportări privind problemele și obstacolele întâmpinate.
Acest nou sistem ar putea lua forma unei aplicaţii accesibile de pe smartphone-uri prin intermediul căreia şoferii vor putea raporta problemele apărute pe drumurile ţări. Printre problemele ce ar putea fi raportate ar fi carosabil deteriorat, marcaje sau semnale lipsă, drumuri cu acces îngreunat din cauza condițiilor meteo, zone de accident nesecurizate, zone cu vizibilitate reduse, vehicule pe contrasens, blocaje sau obstacole, precum și zonele cu lucrări rutiere de scurtă durată.
CNAIR susţine că are experiența, cunoștințele și viziunea de ansamblu despre cum ar trebui implementată aplicaţia, însă pentru moment nu există nimic concret la nivel tehnic. Aceste aspecte se vor discuta în perioada imediat următoare, urmând a se decide dacă noul serviciu va fi dezvoltat intern sau se va apela la o terţă companie prin licitaţie.
În prezent CNAIR gestionează o aplicaţie denumită Punctul Naţional de Acces care are un rol similar, dar care este accesibilă doar companiilor de transport şi autorităţilor locale.