TM Roh a venit cu strategia sa pe telefoane mobile, la jumătate de an de la preluarea diviziei Mobile Communication Business din Samsung Electronics.

Sunt trei priorități ce definesc strategia companiei sud-coreene pe segmentul de smartphone-uri:

1. Inovații semnificative;

S-au angajat să transforme tehnologia în una mai personală, mai inteligentă, mai utilă și mai sigură. A punctat faptul că vor veni cu mai multe telefoane pliabile și smartphone-urile GALAXY cu conectivitate 5G livrează experiențe pe care acum nu ni le imaginăm.

2. Colaborare deschisă;

Aici a adus mai multe exemple legate de colaborarea cu Google, Microsoft, Netflix și Spotify (aplicații preinstalate pe smartphone-urile Samsung). A precizat că alături de Google au îmbunătățit apelurile video, prin parteneriatul cu Microsoft au permis distribuirea de mesaje, fotografii și fișiere între telefoanele GALAXY și PC-urile cu Windows.

A vorbit și de un parteneriat cu Xbox ce va fi făcut public în viitorul apropiat (de fapt, cel mai interesant aspect din întreg comunicatul și printre puținele aspecte legate de viitor, în mod real).

3. Agilitate operațională;

S-a referit la abilitatea de a prioritiza resurse, de a anticipa tendințe și a de a lua decizii bune pentru mâine. Printre primele dispozitive bazate pe agilitate operațională urmează să le descoperim în cadrul Unpacked 2020 (seria Note, noul dispozitiv pliabil etc).

Declarație oficială:

Ca lider în industria tech, avem o responsabilitate – care are și un simț al urgenței în contextul actual – de a ajuta societatea să continue să avanseze. Mulți oameni se bazează pe noi, pentru a le oferi noi modalități de a comunica, de a lucra mai eficient și de a se conecta cu cei dragi.”, spune TM Roh.

“În cadrul Unpacked, vom prezenta cinci noi device-uri. Acestea reprezintă viziunea noastră, aceea de a oferi experiențe mobile inovatoare, indiferent de unde ne aflăm. Acestea combină puterea cu funcționalitatea fără cusur, indiferent dacă lucrăm sau ne jucăm, acasă sau în deplasare”, adaugă TM Roh.

Samsung dorește să se reinventeze și să creeze produse noi cu accent pe oferirea de experiențe mobile noi și inovatoare.

Mi-aș permite o notă de subsol la ceea ce am preluat din comunicat.

Samsung este o companie sud-coreeană, iar în Coreea de Sud contează ierarhia. Schimbările din ultima perioadă arată o ușoară agitație prin sediul central. Huawei le-ar fi furat poziția de lider dacă nu întâmpina probleme în relația cu SUA. Mă rog, Apple și Samsung sunt companiile aflate pe profit (celelalte o duc mult mai greu sau realizează un profit insignifiant).

Presupun că Samsung nu și-a propus să fie lider de dragul poziției ci precum orice companie pe acțiuni se orientează spre profit. De aici și agilitatea operațională (discuții cum că ar prefera BOE pe unele paneluri OLED în viitor, unele modele de smartphone-uri de sub brandul GALAXY produse de ODM-uri din China etc).

Cred că Samsung ar trebui să încerce să treacă de segmentul dispozitive și să încerce a puncta mai serios pe segmentul de servicii. Nu mă refer în a face software de la zero (au încercat și nu le-a ieșit), ci în a veni cu mai multe parteneriate cu alte companii din piață, parteneriate care să le ofere elemente de individualitate față de concurență – colaborarea deschisă.

La capitolul inovații semnificative le-aș face 2 recomandări:

  • autonomie mai mare și inovații în ce privește încărcarea cu adevărat rapidă;
  • software care să se mențină sprinten pe o perioadă lungă de timp, chiar și la utilizare în regim intensiv.

Este o discuție lungă și s-ar putea să o facem cu altă ocazie.

Categorii: telefoane-mobile

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site și notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.