ANCOM (Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii) a anunţat printr-un comunicat oficial că a amendat compania Telekom Romania Mobile Communications cu suma de 200.000 lei pentru că aceasta nu respectă procesul de portare a numerelor de telefon.
Acest proces este unul destul simplu: utilizatorul depune o cerere de portare către noul operator, iar vechiul operator are obligaţia ca la primirea cererii să răspundă prin transmiterea unui mesaj standard către baza de date centralizată prin care se administrează portabilitatea numerelor. Mesajul fie confirmă portarea (în majoritatea cazurilor), fie refuză portare în baza unui motiv justificat (de exemplu cererea nu a fost făcută de titularul numărului). Dacă vechiul operator nu răspunde, procesul este fie întârziat, fie anulat complet.
Astfel, ca urmare a unor plângeri venite din partea clienţilor Telekom România, în perioada 1 mai – 21 iulie 2017 au fost realizate controale privind buna desfăşurare a procesului de portare a numerelor de telefon. În urma acestora ANCOM a constatat că Telekom România nu a răspuns prin mesajul standard la 7213 cereri de portare, iar din acest motiv până la data de 21 august 2017 au fost anulate 1232 cereri, iar alte 4941 au avut întârzieri semnificative.
Pentru că prin activitatea sa Telekom România a încălcat prevederile legislaţiei din domeniul comunicaţiilor electronice, ANCOM a dispus amendarea companiei cu suma de 200.000 lei, sumă care va trebui achitată către bugetul de stat.