Televiziunea clasică trece printr-o transformare importantă, digitalizarea şi platformele de streaming video punând o presiune uriaşă pe acest sector de activitate.
Fără bugete importante în spate, fără strategii adecvate, fără conţinut propriu, cele mai vulnerabile în tot acest context sunt canalele tv locale şi regionale. Costurile sunt mari, iar audienţele nesemnificative, astfel că 2025 este deja un an al recordurilor când vorbim de posturi tv închise (pe istoric, rari au fost acei ani cu 4-5 închideri).
În 2025 au fost închise (iar prin închise mă refer inclusiv la retragerea licenţelor) deja 15 canale tv româneşti:
- Clar TV Muscel (canal generalist local);
- Antena 3 Alexandria (canal de ştiri);
- Antena 3 Iaşi (canal de ştiri);
- Linkpress TV (canal cu tematică socială);
- Global News (canal de ştiri);
- Melos TV (canal de muzică populară);
- Profit News (canal cu tematică economică);
- Litoral TV (canal generalist regional);
- Orion TV (canal cu tematică tradiţională);
- Money News (canal cu tematică economică);
- Nord TV (canal generalist regional);
- TV Giurgiu (canal generalist local);
- Dunărea TV (canal generalist regional);
- Super TV (canal generalist local);
- Apollonia TV (canal educaţional).
Pare destul de clar că televiziunile locale / regionale nu mai au niciun viitor fără o companie media importantă în spate. Doar că aceste companii alocă în prezent resurse în alte direcţii, iar aici mă refer în special la mediul online (cel care poate genera câştiguri importante în următorii ani).
Sursa: media-max.ro