RaiPay este soluția de plată cu smartphone-ul dezvoltată de către Raiffeisen Bank. Sunt client al băncii și am testat aplicația în ultimele săptămâni. Aș putea spune că am o relație de lungă durată cu Raiffeisen Bank:
- primul card pe care l-am făcut la ei din poziția de salariat, prin 2006 / 2007, de când am început să lucrez în sistemul de învățământ;
- primul cont pe care am activat o aplicație de smart banking, prin 2011 sau 2012 (am și acum token-ul prin care activezi / autorizezi diverse operațiuni, au trecut peste 7 – 8 ani și nu a fost nevoie să-i schimb bateria);
Una dintre extensiile cu adevărat utile aduse de către ei, widgetul cu informații legate de conturile tale (poți vedea ce sumă ai în cont fără a fi necesar să te loghezi, direct pe ecranul de start al smartphone-ului).
RaiPay trebuies pus într-un spectru mai larg de servicii pe partea de digitalizare dezvoltate de către filiala locală:
- credit de nevoi personale fără a merge în agenție, din februarie 2019 și cu aprobare în 10 minute;
- aplicații de banking îmbunătățite din mai 2019: noul Smart Mobile și noul Raiffeisen Online (simplificare și eficientizare pentru tranzacțiile online, informații detaliate etc).
Detalii legate de noul Smart Mobile găsiți în materialul video:
Plățile prin RaiPay au început din 7 august. Am structurat impresiile formate în 10 puncte.
- RaiPay funcționează pe smartphone-urile Android;
Găsiți aplicația în Play Store. Are 33 de MB și necesită un telefon ce rulează minim Android 5.0. Este disponibilă în română și engleză, clienții Raiffeisen Bank din Cehia, Serbia și Bulgaria se numără printre cei ce folosesc RaiPay.
- Înregistrarea cardurilor se poate face prin NFC;
Sunt client și al altor bănci, dar nu am găsit o astfel de funcție sau mi-a scăpat. În cazul RaiPay poți înrola cardul prin simpla sa apropiere de spatele smartphone-ului. Mai simplu de atât aș spune că nu se poate. Pot fi adăugate carduri de debit sau credit, indiferent că sunt VISA sau Mastercard (am unul de debit pe VISA și altul de credit pe Mastercard, cred că este și singurul Mastercard pe care-l am :)).
Fiecare card este validat la înrolare printr-un SMS trimis pe numărul de telefon declarat în relație cu Raiffeisen Bank. Pot fi înrolate cardurile contactless de la Raiffeisen și nu am găsit o limită legată de numărul lor.
- Cum sunt efectuate plățile?
Este suficient să fie apropiat telefonul de un POS. Până la 100 lei trebuie doar ca ecranul să fie aprins, chiar și fără a trece de ecranul de blocare. Peste 100 lei necesită o deblocare prin amprentă, PIN etc.
Plățile pot fi efectuate în țară și străinătate. Uneori s-ar putea să ceară parola aplicației de RaiPay, o metodă de securitate suplimentară (ex: la plățile peste 500 lei).
Am făcut mai multe plăți și nu am întâmpinat vreo problemă. Mi s-a părut a fi destul de promptă în preluarea comenzilor, trebuie așteptat până este emis un semnal sonor. Mă rog, operațiunea în sine mi s-a părut cât se poate de intuitivă, fără a genera bătăi de cap etc.
- Pot fi plătite și ratele fără dobândă direct cu telefonul;
Este nevoie doar să fie setat default un card de cumpărături emis de către Raiffeisen Bank. Ca idee, valoarea maximă a unei tranzacții este de 2000 lei. De obicei, astfel de plăți se fac cumva automat, din suma disponibilă în cont. Nu am găsit scenariul de utilizare în care ai nevoie de plata ratelor fără dobândă prin aplicația dedicată pe smartphone.
- Permisiunile cerute de RaiPay;
Are nevoie de acces la apelurile telefonice spre a permite realizarea unui profil securizat RaiPay între telefon, seria SIM și sistemele băncii. Schimbarea SIM-ului duce la o reconfigurare a aplicației de plată cu telefonul mobil.
- Ce faci dacă telefonul a fost furat?
Este și una dintre întrebările cele mai des puse de către cei ce optează pentru un serviciu de plată cu telefonul mobil și cumva în mod just. În cazul în care smartphone-ul a fost furat este necesar apelul la *2000 spre a bloca aplicația și plățile prin cardurile înrolate. Din setările aplicației se poate alege.
- Costurile 0 la utilizarea RaiPay;
Aplicația este oferită în mod gratuit, nu există costuri suplimentare față de plățile făcute în mod curent cu un card contactless de la Raiffeisen Bank.
- Opțiune de temă de culoare închisă;
Pentru cei folosesc un smartphone cu ecran AMOLED și doresc o temă care să ducă la un consum mai mic de energie. Mă rog, poate fi și doar o opțiune personală, în funcție de preferințele fiecăruia.
- Detalii legate de plățile inițiate;
În RaiPay vezi plățile inițiate cu telefonul. Puteți să intrați în Smart Mobile pentru a vedea detalii legate de tranzacțiile efectuate. Informațiile sunt structurate pe fiecare card în parte și disponibile direct în aplicație. Bineînțeles, cine dorește, poate să acceseze și Smart Mobile spre a vedea statusul conturilor, plățile efectuate etc.
- Interfață aerisită și ușor de parcurs;
În galeria de screenshots ce însoțește articolul descoperiți modul în care arată RaiPay pe Android. Aș spune că accentul a fost pus pe simplitate și ușurință în utilizare.
RaiPay este un pas în direcția bună și aștept ca Raiffeisen să implementeze funcții noi pentru această aplicație.