Este interesant de văzut cum evoluează piața de telefoane mobile, iar Counterpoint Research ne oferă o privire de ansamblu în ce privește brandurile cu cea mai rapidă creștere.
Elemente de luat în calcul:
- Vorbim de livrări și nu de vânzări propriu-zise;
- Datele sunt relevante pentru piața de smartphone.
TOP 10 pe livrări de smartphone-uri ajunge a fi format în T2 2018 (aprilie – iunie):
- Samsung – 71.6 milioane unități;
- Huawei – 54.2 milioane unități;
- Apple – 41.3 milioane unități;
- Xiaomi – 33.0 milioane unități;
- Oppo – 29.6 milioane unități;
- vivo – 26 milioane unități;
- LG – 10.2 milioane unități;
- Lenovo – 9.9 milioane unități;
- HMD aka Nokia – 4.5 milioane unități;
- Tecno – 4.4 milioane unități.
Nokia 7 Plus – unul dintre telefoanele ce ajută creșterea spectaculoasă a HMD Global;
Altele – 75.3 milioane unități (HTC, Sony & puzderia de branduri mai mult sau mai puțin cunoscute). Este cu adevărat interesant să vedem evoluția față de aceeași perioadă din 2017.
Presupun că prima întrebare ce sosește după ce parcurgeți tabelul este: Cine sunt Tecno? Este un brand de telefoane mobile din Africa. Au pornit la drum în 2006. Cum piața africană mă aștept să crească spectaculos peste câțiva ani dacă se vor poziționa corect s-ar putea să-i vedem cum cresc din ce în ce mai puternic, până vin companiile chinezești și sud-coreene peste ei.
Xiaomi Black Shark – smartphone de gaming, Huawei și Samsung au planuri pe această nișă;
Piața aș spune că stagnează, mă rog, scade cu 2%. Creșterile spectaculoase sunt în dreptul Huawei, Xiaomi, HMD și Tecno. Totuși, dacă ne raportăm strict la datele statistice aș spune că Huawei se detașează. Să crești cu 15.7 milioane unități nu-i de ici de colo.
Xiaomi se întărește în fața Oppo și vivo, grupul BBK stagnează și au neapărat nevoie să intre pe alte piețe pe lângă cea chineză ce le alimentează vânzările. Oricum este un rezultat remarcabil ca doar în China + alte piețe din regiune să strângi livrări atât de generoase.
GALAXY S9 și S9 Plus nu au vânzările așteptat, de aici și rezultatele mai slabe ale Sammy;
Vânzările slabe de GALAXY S9 și S9 Plus ar trebui să îngrijoreze Samsung. Huawei a redus ecartul, iar acum le despart 17.4 milioane unități (creștere de la an la an pentru Huawei a fost de 15.7, teoretic dacă-și mențin ritmul prin 2019 ar fi în siajul sud-coreenilor). Contează mult cum vor reuși să se descurce în a doua jumătate de an din 2018. Huawei ar putea deveni lider mondial în 2019. Repet, ar putea. Oppo, vivo și Xiaomi ar putea deveni o concurență din ce în ce mai serioasă și le-ar putea încetini creșterea.
iPhone X – cel mai vândut smartphone premium în continuare;
Nokia sub umbrela HMD Global crește frumos, rămâne de văzut cât de tare vor putea urca în perioada imediat următoare. Există o nostalgie în spatele brandului ce a pornit din Finlanda, dar au început să fie destul de agresivi și pe partea de comunicare & marketing, iar produsele par a fi din ce în ce mai inspirate.
Creșterea Huawei, Xiaomi și HMD este bazată pe căderea Samsung, LG, Lenovo, dar mai ales pe secțiunea Alții (companii mai mult sau mai puțin cunoscute ce se află sub focul raportului preț / specificații).
În ce privește market share-ul pe livrările de smartphone-uri:
- Samsung – 20%, scădere de 2% față de aceeași perioadă din 2017;
- Huawei – 15%, creștere de 4%;
- Apple – 11%, nicio evoluție;
- Xiaomi – 9%, creștere de 3%;
- Oppo – 8%, nicio evoluție;
- vivo – 7%, nicio evoluție;
- LG – 3%, scădere de un procent;
- Lenovo – 3%, nicio evoluție;
- HMD – 1%, 0% în T2 2017;
- Tecno – 1%, nicio evoluție.
- Alții – 22%, scădere de 5%.
Aspect crucial: Livrările nu înseamnă neapărat și vânzări propriu-zise. Totuși, putem spune că avem o privire de ansamblu pentru piața de telefoane mobile inteligente.