În ultima perioadă foarte mulţi producători chinezi se promovează în dot com-ul mondial pentru a-şi face un nume serios. Branduri precum Ulefone, UMi, Elephone, Cubot sau Oukitel nu mai reprezintă o noutate pentru cititorii site-urilor de specialitate, însă mare vă va fi surpriza când veţi afla că aceste companii nu contează în ţara lor natală.
Agenţia de statistică Beijing Sino Statistical Agency a realizat o cercetare de piaţă în China valabilă pentru primele şase luni ale acestui an (ianuarie – iunie) pentru a afla care producător de smartphone-uri excelează la capitolul vânzări online, offline şi total. Diferenţele sunt destul de mari.
La capitolul online cea mai recunoscută companie de către chinez este Xiaomi. Aceasta a reuşit să comercializeze în primele şase luni un număr de 17.4 milioane device-uri, urmată la scurtă distanţă de Huawei cu 15.8 milioane terminale. La mare depărtare de primele două regăsim LeTV (actualul LeEco) cu 5.3 milioane unităţi, Apple cu 5.1 milioane unităţi şi Meizu cu 4.7 milioane unităţi. Reamintesc că aceste cifre sunt valabile pentru vânzările online.
Când vorbim de mediul offline situaţia se schimbă foarte mult, iar poziţia de leader este preluată de OPPO cu 28 milioane device-uri comercializate în prima jumătate a lui 2016. Pe locul doi se află Huawei cu 27.9 milioane unităţi, iar pe trei regăsim Vivo cu 24.8 milioane terminale. Singurul producător care se apropie de acest top trei este Apple cu 22.5 milioane unităţi, în timp ce restul companiilor au vânzări sub 50% din cât au fiecare din primele patru.
La total situaţia este foarte clară:
- Huawei – 43.7 milioane unităţi;
- OPPO – 29 milioane unităţi;
- Apple – 27.6 milioane unităţi;
- Vivo – 25.5 milioane unităţi;
- Xiaomi – 23.6 milioane unităţi.
Huawei este lider incontestabil în China, iar pentru locurile 2-5 se bat companii destul de cunoscute şi în ţara noastră. Sunt foarte surprins să observ că Xiaomi suferă grav la capitolul prezenţă offline, poate din acest motiv şi vânzările aflate în scădere din ultima perioadă.