Android este sistemul de operare ce domină la momentul actual. Mă refer la numărul de unități comercializate, dar și la cota de piață de la sfârșitul lui 2014. Nu cred că iOS sau Windows Phone au vreo șansă în a-l depăși în viitorul apropiat.
Sunt o multitudine de producători de telefoane Android, începând cu A-list (Samsung, HTC, LG, Motorola, Lenovo etc) și mergând spre numele noi din industrie, mă refer la cele cu impact local (Alcatel, Allview, Philips, Xiaomi, UTOK, Karbonn, Yezz etc).
Am făcut o listă cu 5 sfaturi pe care le-aș recomanda să le ia în calcul pentru telefoanele ce ni le pregătesc în 2015.
5. Update software pentru minim 2 – 3 ani de zile;
Sunt multe companii ce produc telefoane Android ce au făcut profituri frumoase în ultimii ani și au uitat de clienții lor după ce le-au pus castanele în sacoșă, a se citi smartphone-ul. Lansezi un smartphone? Oferă update de software pe termen îndelungat. CyanogenMod este dovada că se poate și vorbim de o echipă entuziastă și nu de divizii de Research & Development de ordinul a sute de angajați.
4. Vânzări pe canal direct, fără intermediari și prețuri actualizate;
Xiaomi a dat tonul și ar fi cazul ca și alte companii să adopte acest model de business. Evitând magazinele online și stocurile de produse se obțin costuri mai mici și implicit preț mai bun pentru clientul final. OnePlus One a mers pe aceeași rețetă și a vândut peste 500.000 de unități printr-un sistem destul de restrictiv de invitații. Ar fi comercializat milioane de unități dacă produceau pe măsură.
3. Gamă mai subțire de telefoane mobile, marketing centrat pe online;
Samsung a pornit nebunia lansărilor pe bandă rulantă. HTC și Sony au renunțat după ce această strategie s-a dovedit greșită. Sony se pregătește să meargă doar pe telefoane de top din 2015. LG a adoptat strategia Samsung. Aici aș aduce exemplul Xiaomi care cu o gamă restrânsă de modele a reușit să cucerească piața și să urce pe locul 3 la nivel global, fără ca telefoanele sale să fie aduse oficial în Europa sau America. Ar mai fi și Apple care face succes cu câteva iterații, dar hai să nu amestec compania americană în universul Android. Ei sunt atipici din unele puncte de vedere.
Zeci sau sute de modele în ofertă sunt o mică durere de cap în ce privește suportul software și nu există client de telefon Android care să nu-și dorească cea mai nouă versiune Android.
Samsung a ieșit în evidență prin marketing-ul agresiv pe canalele tradiționale, iar aceste costuri se regăsesc în prețurile terminalelor. Gata cu nebunia asta. Clienții s-au mutat în online și aici îi puteți agăța, cu ghilimelele de rigoare, mult mai ușor și mai ieftin.
2. Android în stadiu nativ, fără interfețe grafice odioase;
Primele interfețe grafice aduse pe Android aveau rolul să aducă un plus pentru utilizator, o adaptare pentru un Android aflat în stadiu incipient, imatur. De la 4.0 Ice Cream Sandwich aș spune că sistemul de operare powered by Google a trecut într-o fază superioară și nicio interfață dezvoltat de un producător de telefoane Android nu se ridică la nivelul unui smartphone Nexus.
Luați exemplul Motorola care de la Moto X și Moto G prima generație a ales Android stock și rezultatele au fost pe măsură. Recenziile sunt la superlativ în ce privește fluența sistemului de operare. Android nemodificat ar trebui să permită și un update software mai facil, pe termen lung.
1. Autonomie crescută;
Sunt tot felul de artificii de marketing (funcții software, procesor octa-core, display 2k, camere cu nșpe megapixeli etc), iar autonomia este lăsată mereu pe o poziție inferioară. Pe orice forum sau site întrebați ce-și dorește un posesor de smartphone și veți vedea invariabil același răspuns. Autonomie, baterie care să reziste 2 – 3 – 4 – 5 zile. Nu este un moft ci o dorință legitimă. Terminați cu telefoanele ultra-slim cu grosime de sub 6 mm și alegeți baterii sănătoase care să ofere timp de utilizare pe măsură.