Există foarte multe voci care susţin că scurta perioadă de glorie a tabletelor a trecut şi că acestea vor dispărea uşor, uşor din piaţă. Creşterea în diagonală a smartphone-urilor a fost o lovitură sub centură pentru această nişă, iar vânzările tind să scadă de la un trimestru la altul.
Primul trimestru din 2017 a înregistrat o scădere a numărului de tablete vândute la nivel mondial de 34.5% comparativ cu trimestrul anterior şi de 9.6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În primele 3 luni ale acestui an au fost comercializate 31.95 milioane de tablete, iar în top regăsim branduri precum Apple, Samsung, Huawei sau Lenovo:
- Apple – 8.9 milioane unităţi livrate şi o cotă de piaţă de 27.9%;
- Samsung – 6.1 milioane unităţi livrate şi o cotă de piaţă de 19.1%;
- Huawei – 2.1 milioane unităţi livrate şi o cotă de piaţă de 6.6%;
- Lenovo – 2.1 milioane unităţi livrate şi o cotă de piaţă de 6.4%;
- Amazon – 2.0 milioane unităţi livrate şi o cotă de piaţă de 6.3%;
- Alte branduri – 10.8 milioane unităţi livrate şi o cotă de piaţă împărţită de 33.7%.
Tot mai mulţi producători renunţă în a mai lansa tablete, de aceea cred că această nişă se va îngusta din ce în ce mai mult. Vor mai trece câţiva ani până vor dispărea, însă sfârşitul pare a fi foarte previzibil.