Urăsc reclamele cu voice-over generat de inteligenţa artificială

Zilnic suntem asediaţi cu reclame din toate direcţiile, indiferent că vorbim de cele online sau offline. Însă cred că după atât de mult timp ne-am cam obişnuit cu ele, astfel că azi pot spune despre mine că am devenit pe alocuri chiar imun.
Zilnic suntem asediaţi cu reclame din toate direcţiile, indiferent că vorbim de cele online sau offline. Însă cred că după atât de mult timp ne-am cam obişnuit cu ele, astfel că azi pot spune despre mine că am devenit pe alocuri chiar imun.
22/04/2025
Opinie

Până de curând reclamele nu mă mai deranjau absolut deloc, creierul meu intra într-o oarece formă de pilot automat, astfel că atunci când auzea o reclamă, mă trimitea cu gândul în altă parte. E ca şi cum avea un buton de switch în reflex (btw, ştiaţi că zilnic avem peste 80.000 de gânduri şi peste 65 – 70% dintre acestea sunt negative?).

Doar că de câteva luni încoace, ceva s-a schimbat, ceva atât de rău, încât simt că zgârie ceva pe timpan: a apărut publicitatea cu voice-over generat de inteligenţa artificială.

Băi şi e atât de rea, dar atât de rea, încât îmi e dor de un scârţâit de cretă pe tablă sau de un clefăit de mâncare cu gura deschisă.

Cea mai enervantă e reclama de la Booking.com. Nu eram eu mare fan Booking.com, dar acum când aud numele ăsta, închid tot, şterg tot, dau efectiv reset la minte. Eu nu pot înţelege cum cred oamenii ăia de la marketing că pot atrage cu acea barbaritate fonetică. Parcă un topor taie literele şi o drujbă desparte silabele.

Este clar că oamenii ce lucrează în acest domeniu vor rămâne curând fără job, dar nu acum. Voice-over generat de inteligenţa artificială este încă în mezozoicul industriei (doar că evoluţia va fi una galopantă şi şocantă pentru mulţi).

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.