Piaţa electro-IT din România în 2023 pare că răspunde oarecum normal la evoluţiile macroeconomice, vânzările din primele 9 luni ale anului arătând că românii şi-au luat multe electrocasnice mici de bucătărie, posibil pentru a găti mai mult acasă (viaţa este din ce în ce mai scumpă, iar ieşitul la restaurant nu mai este atât de la îndemână).
Conform celui mai recent raport GfK, în perioada ianuarie – septembrie 2023 au explodat vânzările de friteuze (+97.6% vs aceeaşi perioadă din 2022). Sper doar că vorbim în general de cele cu aer cald şi nu de variantele îmbibate cu ulei (pentru sănătate, nu de altceva).
Creşteri importante au avut şi mixerele (+23.2%), oalele electrice (+21.8%), blenderele (+14.9%) sau sandwich makerele (+12.2%).
La celălalt pol au ajuns device-urile de lucru. Românii au cumpărat cu 14.2% mai puţine laptopuri, cu 15.4% mai puţine imprimante şi cu 18.5% mai puţine PC-uri.
Iată mai jos evoluţia întregii pieţe:
„În valoare, în primele nouă luni din an, vânzările de camere de supraveghere şi de camere foto digitale au crescut comparativ cu aceeaşi perioadă din 2022, în timp ce echipamentele de birou au avut de suferit, e vorba de multifuncţionale şi imprimante. Mai mult, după doi ani de creşteri susţinute (în pandemie – n.red.) vânzările de laptopuri şi desktopuri au intrat pe un trend descendent, nevoile consumatorilor fiind deja acoperite de achiziţiile din timpul crizei sanitare“, au transmis oficialii GfK.