Smartphone

Cel mai nou raport Strategy Analytics indică o scădere a vânzărilor de smartphone-uri în primul trimestru din 2018. Producătorii de telefoane inteligente au reuşit să comercializeze doar 345.4 milioane unităţi, adică o scădere de 2.4% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2017.

Cum era de aşteptat Samsung continuă să fie cel mai apreciat brand la nivel global cu vânzări de 78.2 milioane unităţi şi cotă de piaţă de 22.6%. Chiar dacă rămân nişte cifre impresionante, compania sud-coreeană este în scădere, lucru ce nu se poate spune despre Apple (52.2 milioane unităţi şi cotă de piaţă de 15.1%) sau Huawei (39.3 milioane unităţi şi cotă de piaţă de 11.4%).

Poate cea mai spectaculoasă revenire este cea a brandului Xiaomi. În primele 3 luni din 2018 compania chineză a vândut 28.3 milioane de smartphone-uri, în creştere cu 124% faţă de aceeaşi perioadă din 2017. Xiaomi este pe cai mari, iar anul acesta se anunţă unul excepţional pentru companie.

Personal cred că 2018 va fi primul an în care utilizatorii vor taxa producătorii de telefoane atât pentru lipsa inovaţiei, cât şi pentru creşterea preţurilor nejustificată.