După o perioadă în care păreau că îşi revin, vânzările de tablete la nivel global au scăzut puternic, cel mai recent trimestru încheiat confirmând această pantă descendentă.
Conform celui mai recent raport IDC, în trimestrul al treilea din 2023 s-au comercializat la nivel global aproximativ 33.2 milioane de tablete, cu 14.2% mai puţine decât în aceeaşi perioadă din 2022 (38.7 milioane de tablete).
Iată cum arată situaţia detaliată a acestor vânzări:
- Apple – 12.5 milioane unităţi (-15.1%) şi cotă de piaţă de 37.5%;
- Samsung – 6 milioane unităţi (-17.1%) şi cotă de piaţă de 18%;
- Lenovo – 2.6 milioane unităţi (-4.2%) şi cotă de piaţă de 7.9%;
- Huawei – 2.3 milioane unităţi (-5.7%) şi cotă de piaţă de 6.8%;
- Amazon – 2.2 milioane unităţi (-49.5%) şi cotă de piaţă de 6.5%;
- Restul – 7.7 milioane unităţi (+4.6%) şi cotă de piaţă de 23.3%.
Observaţi că primii cinci producători din top sunt în scădere, inclusiv Apple, în timp ce companiile mai mici cumulate la capitolul „restul”, au reuşit să crească puţin, reuşind să vândă cam cu 300.000 mai multe tablete decât în aceeaşi perioadă din 2022.
Sigur că aceste vânzări modeste sunt influenţate şi de nesiguranţă economică globală, tabletele trecând în plan secundar la capitolul cheltuieli importate.