Smartphone

Criza economică provocată de pandemia COVID-19 este una de dimensiuni uriaşe, mai multe industrii având scăderi greu de anticipat chiar şi de cei mai pesimişti analişti. Piaţa de smartphone-uri nu face excepţie, rezultatul din primul trimestru din 2020 fiind echivalentul cu cel mai mare declin trimestrial din istorie.

Comparativ cu primele trei luni din 2019, piaţa globală de smartphone-uri a scăzut anul acesta cu 20.2%. Interesant este că există un singur producător care a crescut în aceeaşi perioadă: Xiaomi. Compania chineză a avut vânzări cu 1.4% mai mari, de la 27.424.000 unităţi comercializate în primul trimestru din 2019, la 27.817.000 unităţi în aceeaşi perioadă din 2020.

Vânzări globale în perioada ianuarie – martie 2020:

  • Samsung – 55.333.000 unităţi (-22.7%);
  • Huawei – 42.499.000 unităţi (-27.3%);
  • Apple – 40.920.000 unităţi (-8.2%);
  • Xiaomi – 27.817.000 unităţi (+1.4%);
  • Oppo – 23.949.000 unităţi (-19.1%);
  • Alţii – 108.621.000 unităţi (-24.2%).

Samsung şi Huawei au parte de scăderi serioase de 22.7%, respectiv 27.3%. Dacă pentru Samsung totul ar putea reveni la normal în momentul în care motoarele economiei vor fi turate din nou la maxim, pentru Huawei vremurile se anunţă în continuare grele în contextul disputei cu Statele Unite ale Americii. Apple în schimb rezistă chiar bine, dovedind astfel că reţeaua sa online poate acoperi la nevoie o mare parte din pierderile reţelei de magazine fizice.

Sursa: gartner.com