Tablete

Pandemia COVID-19 a avut efecte benefice asupra pieţei globale de tablete, vânzările din acea perioadă aducând o bună meritată gură de oxigen.

De câteva luni lucrurile s-au schimbat, iar cele mai noi rapoarte confirmă scăderi importante la nivel de vânzări. Conform International Data Corporation (IDC), la nivelul trimestrului al treilea din 2022 au fost comercializate în toată lumea 38.6 milioane de tablete, cu 8.8% mai puţine decât în aceeaşi perioadă a anului trecut (42.4 milioane unităţi).

Lider detaşat rămâne Apple cu 14.5 milioane unităţi vândute şi o cotă de piaţă de 37.5 (-1.1% vs Q3 2021), urma la mare distanţă de Samsung cu 7.1 milioane unităţi şi cotă de piaţă de 18.4% (-4% vs Q3 2021), Amazon cu 4.3 milioane unităţi şi cotă de piaţă de 11.1% (-8.1% vs Q3 2021), Lenovo cu 2.7 milioane unităti şi cotă de piaţă de 7% (-36.6%) şi Huawei cu 2.4 milioane unităţi şi cotă de piaţă de 6.2% (+2% vs Q3 2021).

Interesant este că Huawei pare a-şi reveni pe acest segment al tabletelor, chiar dacă în continuare device-urile sale nu beneficiază de suita de aplicaţii Google. Mă gândesc că producătorul chinez atrage prin preţ, dar şi prin suportul oferit pentru aplicaţiile pentru streaming video în genul Netflix.

Sursa: fonearena.com