În iulie 2014 vă scriam de implicarea antreprenorului Radu Georgescu în startup-ul Vector Watch ce-și propusese realizarea unui smartwatch cu o echipă de dezvoltare autohtonă (implicare = finanțare de jumătate de milion de euro).
Radu Georgescu a ajuns a fi cunoscut de la vânzarea antivirusului RAV către Microsoft în 2003, dar de-a lungul timpului a făcut mai multe exit-uri de succes (PayU către Naspers, Avangate către Francisco Partners). Lansarea smartwatch-ului s-a făcut la târgul de ceasuri de la Basel, din Elveția.
Pret Vector Watch – între 199 și 349 dolari;
Ceasul sosește în 2 versiuni cu cadran rotund de 44 mm și rectangular de 40.5 mm, display alb – negru, autonomie ce urcă la 30 de zile, aplicații dedicate pentru iOS, Android și Windows Phone (unul dintre puținele smartwatch-uri ce funcționează și cu software-ul mobil al Microsoft).
Pe display-ul lui Vector Watch sunt afișate notificările, afișarea orei, distanța parcursă, numărul de pași. Apropo, ecranul nu este de tip touch. Un astfel de compromis s-a făcut spre a obține autonomia de până la o lună de zile. Controlul ceasului fiind făcut de la trei butoane fizice dispuse pe lateral dreapta.
CEO-ul Vector Watch este Joe Santana, ce în trecut a ocupat exact aceeași poziție la Timex / jucător major în piața de ceasuri.
Vector Watch este un produs pornit de la ideea unor români, finanțat de către un antreprenor local, dar cu o adresabilitate globală. România este o piață prea mică pentru un astfel de device. Personal, consider că Vector Watch în versiunile Luna și Meridian este prea scump raportat la ceea ce oferă. Puncte PRO ar fi designul clasic și autonomia, compatibilitatea cu Android, iOS și Windows Phone. La partea opusă se află prețul de debut ridicat, fără display tactil, nu există un magazin de aplicații dedicat la momentul actual, puține funcții îndeplinite.
Material CNET legat de Vector Watch: