eMAG a oferit detalii legate de performanța financiară atinsă la nivel de grup. Veniturile în 2020 s-au ridicat la 8.93 miliarde lei / aprox. 1.82 miliarde euro.
Am strucurat mai multe informații din comunicat:
- veniturile eMAG în România au atins 5.42 miliarde lei / aprox. 1.1 miliarde euro;
- veniturile eMAG în Ungaria și Bulgaria au înregistrat 2.1 miliarde lei / aprox. 430 milioane euro (creștere de 87%);
- eMAG România, Fashion Days România și eMAG Bulgaria + eMAG Ungaria = 6.72 miliarde lei / aprox. 1.37 miliarde euro (aka Dante International SA);
- investiții de 3.2 miliarde lei / aprox. 650 milioane euro în dezvoltarea prezenței în regiune printr-un ecosistem regional de tehnologie (infrastructură logistică prin extinderea rețelei easybox, centru logistic nou cu suprafață de 130.000 metri pătrați ce va permite integrarea a 1000 de seller din programul Fulfilment by eMAG, investiție în noul hub va fi de 90 milioane euro);
- ținta de vânzări setată la 1 miliard euro / an pentru Ungaria, de atins în 4 ani (au deschis primele showroom-uri și primele 160 de unități easybox);
- eMAG Marketplace a ajuns la 36.000 de IMM-uri în 2020 (livrările sunt făcute în România, Bulgaria și Ungaria);
Declarație oficială:
„Anul 2020 a fost unul complicat, în care, la început ne-am adaptat din mers, investind în programe de work from home, dar și în siguranța angajaților din prima linie. Tot ecosistemul de ecommerce, format din furnizori, comercianți în Marketplace, curieri, tehnologie, cei 7.500 angajați eMAG, a servit foarte bine clienții în momentele grele ale pandemiei. Am ajutat autoritățile în lupta impotriva pandemiei cu materiale sanitare necesare, care nu se găseau la momentul respectiv, în valoare de 12,5 milioane de lei prin programul Donează pentru linia întâi. Nu în ultimul rând, am dezvoltat servicii pentru clienți, adaptate noului context. În continuare vom investi în creștere, cu focus pe dezvoltare internațională și comercianții din Marketplace, dar și în companii antreprenoriale românești care vor să se dezvolte internațional,” a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.
Din ce este format grupul eMAG?
- eMAG, Fashion Days, PC Garage, Sameday Delivery (curierat rapid la nivel național și internațional), Depanero (atelier de reparații), Conversion Marketing (agenție de marketing), tazz by eMAG (livrare de mâncare la domiciliu) și compania de software Zitec.
Observați că nu au spus nimic legat de veniturile realizate în 2020 raportat la cele din 2019, nu au dat nicio informație legată de profit și cum stă față de 2019. La eMAG Ungaria și Bulgaria au specificat procentul de creștere, la nivel local nu s-a precizat ceva în acest sens. Nici nu au fost date informații legate de datorii.
Dante International a atins venituri de 4.56 miliarde lei în 2019 (eMAG România, Fashion Days România și eMAG Bulgaria + eMAG Ungaria), nu sunt aici prinse și PC Garage, Depanero, Sameday Delivery etc (companiile pe care le-am enumerat la componența grupului eMAG). Datoriile erau de 1.35 miliarde lei la sfârșit de 2019, creștere de 5.5% față de 2018 – sursa.
Rezultă că în 2020 a fost înregistrată o creștere de 47% (aș spune că destul de bine sub efectele pandemiei sau cine știe, tocmai de aici și creșterea mai puternică pe online). În 2019 era înregistrat și un profit simbolic de 49.5 milioane lei / aprox. 10.06 milioane euro la cotația de astăzi. Înțeleg politica lor de dezvoltare continuă, de achiziție și extindere (5000 de angajați la început de 2020, 7500 în prezent) etc.