În 1959 un oarecare inginer Nils Bohlin, angajat al producătorului auto suedez Volvo, inventa ceva ce avea să revoluţioneze siguranţa rutieră: centura de siguranţă în trei puncte. Noul sistem oferea o distribuţie mai bună a forţelor în timpul impactului, un plus de flexibilitate în utilizare şi o mai mare siguranţă.
Reprezentanţii Volvo de la acea vreme şi-au dat seama imediat de rolul important pe care centura de siguranţă în trei puncte îl va avea în industrie şi au decis să ofere gratuit licenţa oricărui producător interesat de aceasta. Ceea ce s-a întâmplat este istorie deja, specialiştii estimând că acest sistem a salvat cel puţin 1 milion de oameni din 1959, până în prezent.
Chiar dacă azi Volvo nu mai are aşa mult sânge suedez în ADN, aceasta rămâne un etalon în materie de siguranţă.
Volvo a dezvăluit recent un nou tip de centură de siguranţă, unul pe care îl vom vedea la lucru în premieră pe modelul Volvo EX60. Noul sistem reinventează tehnologia şi permite acţionarea în funcţie de mărimea pasagerilor.
Noua centură de siguranţă gândită de Volvo în parteneriat cu ZF Lifetech, integrează mai mulţi senzori ce analizează forma corpului, înălţimea şi greutatea pasagerilor. În funcţie de toate aceste specificaţii, sistemul va acţiona diferit de la pasager la pasager în cazul unui accident (optimizare la nivel de impact). Vorbim practic de o centură de siguranţă personalizată pentru fiecare ocupant al maşinii.
Dacă acest nou sistem va funcţiona şi în practică la fel de bine cum sună în teorie, eu cred că sunt şanse mari să se facă din nou istorie.
Trebuia să fie Volvo!