Volvo, compania care a inventat centura de siguranţă în trei puncte, anunţă o nouă soluţie, o reinventare a acesteia (să facă din nou istorie?)

gAuto
/
/
5 iun.
/

În 1959 un oarecare inginer Nils Bohlin, angajat al producătorului auto suedez Volvo, inventa ceva ce avea să revoluţioneze siguranţa rutieră: centura de siguranţă în trei puncte. Noul sistem oferea o distribuţie mai bună a forţelor în timpul impactului, un plus de flexibilitate în utilizare şi o mai mare siguranţă.

Reprezentanţii Volvo de la acea vreme şi-au dat seama imediat de rolul important pe care centura de siguranţă în trei puncte îl va avea în industrie şi au decis să ofere gratuit licenţa oricărui producător interesat de aceasta. Ceea ce s-a întâmplat este istorie deja, specialiştii estimând că acest sistem a salvat cel puţin 1 milion de oameni din 1959, până în prezent.

Chiar dacă azi Volvo nu mai are aşa mult sânge suedez în ADN, aceasta rămâne un etalon în materie de siguranţă.

Volvo a dezvăluit recent un nou tip de centură de siguranţă, unul pe care îl vom vedea la lucru în premieră pe modelul Volvo EX60. Noul sistem reinventează tehnologia şi permite acţionarea în funcţie de mărimea pasagerilor.

Noua centură de siguranţă gândită de Volvo în parteneriat cu ZF Lifetech, integrează mai mulţi senzori ce analizează forma corpului, înălţimea şi greutatea pasagerilor. În funcţie de toate aceste specificaţii, sistemul va acţiona diferit de la pasager la pasager în cazul unui accident (optimizare la nivel de impact). Vorbim practic de o centură de siguranţă personalizată pentru fiecare ocupant al maşinii.

Dacă acest nou sistem va funcţiona şi în practică la fel de bine cum sună în teorie, eu cred că sunt şanse mari să se facă din nou istorie.

Trebuia să fie Volvo!

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Producătorul auto chinez Chery a trimis oficial primele maşini spre România (o premieră pentru companie în Uniunea Europeană)

gAuto
/
/
22 iun.
În luna martie vă scriam că un nou producător auto din China vine oficial în România, altul decât BYD. Acesta se numeşte Chery, iar la momentul respectiv aflam că intrarea pe piaţa din ţara noastră se va face din a doua jumătate a anului.

Toyota NU a descoperit motorul care merge cu apă (aşa cum s-a tot scris în ultima perioadă)

gAuto
/
/
22 iun.
Trebuie să recunosc că în urmă cu ceva zile am văzut mai multe articole de genul „Toyota a lansat în premieră globală motorul care merge cu apă”, însă am fost oarecum sceptic legat de această informaţie (mai ales că nu existau surse credibile, iar paginile din ţară ce au preluat informaţia nu dau aproape deloc…

Toată strategia, planurile şi obiectivele BYD în România pe 2025 s-au dus pe apa sâmbetei după un comunicat de presă de doar 3 paragrafe al AFM

gAuto
/
/
21 iun.
Pe data de 8 mai 2025 BYD şi-a anunţat intrarea oficială pe piaţa auto din România. La acel moment au fost prezentate ambiţii din cele mai mari: