Netflix caută constant metode de a genera noi venituri, iar cum numărul de abonaţi interesaţi să plătească a ajuns să stagneze în unele regiuni, compania se gândeşte foarte serios să introducă un abonament nou complet gratuit, dar cu reclame.
Cele două regiuni vizate ar fi Europa şi Asia, iar acest abonament fără costuri ar urma să fie plin de reclame. Aici vorbim de reclame la începutul filmului, în timpul filmului şi la finalul filmului, reclame legate minute în şir ce nu vor putea fi închise şi bannere ce vor acoperi parţial imaginea.
S-ar părea că veniturile din actualul abonament ieftin cu reclame sunt generoase, astfel că Netflix vede noul abonament gratuit drept o alternativă foarte serioasă şi cu mari şanse de implementare.
Un aspect ce trebuie menţionat este că (cel puţin în prima etapă) acest abonament ar putea fi disponibil doar prin intermediul aplicaţiei mobile. Acest lucru s-ar putea întâmpla pentru a oferi celor de la Netflix un plus de control, în varianta web existând riscul apariţiei de extensii ad-block. Ideea este că Netflix vrea să vezi acele reclame, nu să le închizi / maschezi sub o formă sau alta.
Un aspect îmbucurător este că abonaţii vor avea acces la toată librăria disponibilă în ţara lor, deci nu vor fi constrânşi din acest punct de vedere.
Momentan în România nu avem abonament cu reclame, chiar şi cel mai ieftin (cel de 4.99 euro / lună) fiind fără.