WhatsApp a intrat în portofoliul Facebook din 2014 – a costat 16 miliarde dolari din care 12 miliarde în acțiuni FB, 4 miliarde dolari în cash și 3 miliarde în RSU. Detalii într-un articol mai vechi.
Apropo, toată echipa WhatsApp în 2014 era de 55 persoane. Subiectul articolului de față este altul, date statistice legate de momentul în care au ajuns la mijlocul lui 2017:
- 1 miliard utilizatori activi pe zi;
- 1.3 miliarde utilizatori activi pe lună;
- 55 miliarde mesaje trimise pe zi;
- 4.5 miliarde fotografii share-uite;
- 1 miliard de clipuri trimise pe zi.
Mă încadrez în statistica mai de sus, mai puțin cu share-ul de materiale video. De bun augur că linkul de mai jos duce spre o pagină în limba română. Au mesaje personalizate pentru cele 60 de limbi suportate de către rețeaua socială.
Cum Facebook monetizează WhatsApp?
În mod direct nu realizează niciun cent. WhatsApp ajută FB în a-și targeta audiența prin accesul la tot felul de date ce ajung pe serverele sale (tot ce vedeți listat mai sus – mesaje, fotografii, materiale video, listă de contacte etc). Tot acest mix este folosit de FB spre a livra reclame relevante.