Diverse

Xiaomi a publicat raportul financiar pentru primul trimestru din 2023 (ianaurie – martie), iar la prima vedere rezultatele sunt încurajatoare.

Iată cele mai importante detalii evidenţiate de compania chineză:

🟠a vândut 30.4 milioane de smartphone-uri;

🟠a avut 594.8 milioane de utilizatori activi lunar;

🟠a generat venituri de aproximativ 5 miliarde de dolari doar din vânzarea de telefoane şi a obţinut venituri totale de 8.43 miliarde de dolari;

🟠suma medie cheltuită pentru achiziţia unui device Xiaomi a crescut cu 2.7% vs aceeaşi perioadă din 2022 (163 de dolari / unitate);

🟠a ocupat locul 3 la nivel global cu o cotă de piaţă de 11.3%;

🟠a obţinut un profit net de 450 milioane de dolari;

🟠veniturile din electrocasnicele mari au crescut cu 60% vs aceeaşi perioadă din 2022;

🟠a livrat 2.8 milioane de televizoare, intrând astfel în top 5 producători de smart TV-uri din lume.

Din aceste statistici observ că Xiaomi generează mare parte din volumul său din telefoane ieftine şi foarte ieftine (media este de 163 dolari / unitate), aspect care le permite păstrarea locului 3 la nivel global, însă nu şi o profitabilitate ridicată (în contextul cheltuielilor ridicate cu divizia auto, se pare că profitul real ar fi de 150 milioane de dolari).

În acelaşi timp observ că există creşteri importante şi pe alte pieţe (electrocasnice mari şi TV-uri), aspect esenţial pentru a spori veniturile generale.

Sursa: gsmarena.com