În ultimii doi ani producătorul chinez Xiaomi a explodat efectiv la capitolul vânzări, asta şi după ce au început să se extindă şi în alte regiuni. Preţurile foarte mici şi produsele de cele mai multe ori reuşite au condus Xiaomi către un succes comercial remarcabil.
Cele mai noi analize Counterpoint Research ne spun că în primul trimestru din 2018 Xiaomi a reuşit să vândă 28.1 milioane de telefoane, atingând astfel o cotă de piaţă globală de 8%. Această cifră înseamnă o creştere cu 88% a numărului de unităţi vândute comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, lucru remarcabil ţinând cont că piaţa a ajuns într-un oarecare punct de saturaţie.
Dacă la prima vedere cifrele şi procentele obţinute din vânzări par a fi impresionante, realitatea financiară ne cam aduce cu picioarele pe pământ. Tot cei de la Counterpoint Research ne spun că Xiaomi a avut în primele 3 luni ale anului în curs venituri de 5.3 miliarde de dolari şi pierderi de 1.09 miliarde de dolari. Din aceste venituri, 67.5% vin din business-ul de telefoane, iar restul de 32.5% se obţin din serviciile online şi din vânzărea altor device-uri.
Strategia Xiaomi este una cu bătaie lungă, compania chineză dorind să ajungă în casele cât mai multor oameni, câştigurile ulterioare urmând a veni din serviciile online. CEO-ul Xiaomi, Lei Jun, a declarat în luna aprilie a acestui an că Xiaomi merge cu o marjă de profit de doar 5% la smartphone-uri, deci este clar că nu de aici vin adevăratele câştiguri.