Xiaomi a ieșit în evidență prin modelul său de business. Raportul preț / specificații pentru dispozitivele Xiaomi era ajutat și de faptul că ei își comercializează dispozitivele exclusiv online, costuri mai mici față de lanțurile de magazinele offline / retailul clasic.
În 2016, Xiaomi nu a mai reușit să țină pasul cu Oppo sau Vivo, Huawei s-a distanțat și mai puternic ( OPPO – 99.4 milioane unități, vivo – 77.3 milioane unități, Huawei – 139.3 milioane unități, Xiaomi – 70 de milioane unități în 2015 și aprox. 54 milioane unități în 2016).
Unde a pierdut Xiaomi în fața concurenței din China?
În faptul că nu are un lanț de retail clasic. Oppo, Vivo sau Xiaomi sunt disponibile în retailul clasic, au shop-uri dedicate etc. Xiaomi a realizat că dacă vrea să țină pasul trebuie să investească, iar compania chineză și-a propus să deschidă peste 1000 de magazine proprii până în 2020, au deschis 51 de filiale în 2016 și pentru 2017 și-au propus să inaugureze alte 250 de unități.
Ei spun că prețurile smartphone-urilor nu vor fi afectate. Totuși, un lanț de retail înseamnă cheltuieli însemnate (personal, chirii, energie electrică + alte consumabile etc). Toate aceste costuri trebuiesc susținute de undeva.
Mixul online + offline în retail a început a prinde din ce în ce mai puternic în China. Alibaba a achiziționat al treilea lanț de magazine din China, un alt gigant ce face comerț online a ales să fie prezent și pe retailul offline. Este o tendință care cred că se propagă la nivel global, există dorința utilizatorului de a vedea produsul înainte să-l cumpere, de a descoperi în același loc mai multe gadgets.