Cu siguranţă una dintre cele mai mari probleme ale interfeţelor MIUI şi (mai nou) HyperOS este aceea că utilizatorii pot găsi în permanenţă reclame în interiorul sistemului de operare.
Deşi în ultimii ani lucrurile au mai evoluat (reclamele sunt mai puţine, există diverse metode de blocare parţială / temporară a anumitor reclame etc.), în continuare utilizatorii obişnuiţi se plâng de acest inconvenient.
Se pare că producătorul chinez s-a hotărât într-un final să renunţe la acest tip de monetizare forţată, iar următorul update firmware ar putea include un comutator de tipul on / off pentru afişarea de reclame. Conform celor de la smartprix.com, Xiaomi testează deja butonul „ads in system apps”, unul care va lăsa la latitudinea utilizatorilor dacă vor sau nu reclame:
Acest comutator a apărut într-o versiune de test HyperOS ce a rulat pe un Xiaomi 13 Pro şi nu se ştie nimic concret legat de perioada de implementare. Rămâne de văzut dacă această facilitate va veni cu următorul update minor sau Xiaomi va aştepta următoarea versiune majoră de HyperOS.
Dacă în urmă cu ceva ani înţelegeam aceste reclame de sistem (Xiaomi avea preţuri mici în comparaţie cu concurenţa, ba chiar un oficial spunea la un moment dat că merg cu o marjă de sub 5%), azi, Xiaomi şi-a aliniat preţurile cu restul, deci ar trebui să ofere mai multe pentru acei bani.