O vorbă din popor spune că nu iese fum fără foc și aș spune că și în cazul Xiaomi este ceva similar. Compania chineză are o versiune software pe smartphone-urile din China, una în care sosesc și reclame, iar costul este cu ceva mai bun față de un smartphone similar vândut internațional.
A apărut informația că vor să blocheze bootloader-ul pentru smartphone-urile din China ca să nu mai permită trecerea între ROM-ul de China și cel internațional. Discuția trece cumva în plan secund, iar acum avem o confirmare pe canal oficial că nu vor lua în calcul să blocheze instalarea de custom ROM-uri pe smartphone-urile din portofoliu și vor păstra serviciul de bootloader unlock pentru cei interesați.
Ar fi fost o mișcare greșită din partea lor să-și îndepărteze clientela formată din geeks (cei pasionați de customizarea unui smartphone în detaliu, de instalarea de custom ROM etc).
Strategia Xiaomi dă roade, iar 2018 este cel mai bun an din istoria companiei. Au crescut spectaculos după ce și-au schimbat strategia și au venit cu prezență în offline, au îmbunătățit serviciile pe partea de garanție, au debutat internațional pe anumite piețe.