Am scris numeroase articole în care am evidenţiat diferenţele de preţ dintre aceleaşi device-uri vândute în China şi / sau India vs Europa, însă acolo există oarece justificări.
Însă nu pot să înţeleg de ce atunci când compari mere cu mere, apar diferenţe. Exemplul de astăzi este noua brăţară inteligentă Xiaomi Smart Band 9.
Acest accesoriu costă în Germania pe canal oficial 39.99 euro (aproximativ 200 lei). Săptămâna aceasta a fost anunţat şi preţul pentru România şi, ce să vezi, supriză: 249.99 lei (aproximativ 50 de euro).
Păi măi Xiaomi, ce avem noi în plus (sau în minus) de ne cereţi 50 lei (10 euro) în plus? Să nu vă legaţi de TVA, că şi nemţii tot 19% îl au. Nu vreau să ajung un hater din ăla clasic, dar oare ştiţi ce salarii sunt în Germania şi ce salarii sunt în România (ştiu că e o comparaţie extrem de obosită şi depăşită, dar rămâne totuşi relevantă).
La fel, te rog să nu te legi de campania de 10% pe care o oferi acum în etapa de precomandă, că în Germania primeşti şi 5 euro reducere din preţ şi căştile Xiaomi Redmi Buds 4 Active la 1.99 euro. Deci şi la acest capitol stăm mai prost.
Deci Xiaomi România, ne puteţi spune şi nouă de ce noua brăţară inteligentă Xiaomi Smart Band 9 este mai scumpă în România decât în Germania?