Xiaomi este un brand ce a crescut spectaculos până în 2015, iar în 2016 s-a realizat un recul față de așteptările echipei de conducere. Au fost trași în spate de faptul că nu au reușit să dezvolte o rețea de retail cu magazine clasice, dar și pentru că nu au ieșit pe canal oficial în afara Chinei – cu mici excepții.
Au anunțat de curând că au reușit să obțină un împrumut de 1 miliard de dolari de la 18 bănci din Europa, Orientul Mijlociu, China, Taiwan, India și China. Aceste consorțiu de bănci este coordonat de către Deutsche Bank și Morgan Stanley.
Care sunt planurile de investiție?
- Extensia cu prezență oficială în zonele amintite (Europa, Orientul Mijlociu etc);
- Extinderea lanțului de magazine proprii cu 2000 de unități noi, peste 1000 din aceste puncte de vânzare urmează a fi lansate în afara Chinei.
În România sunt tatonări pentru o prezență oficială a Xiaomi, dar din ce știu la momentul actual nu s-a ajuns la un acord comercial. Avem un articol în care detaliez și de ce este greu să închei un acord cu gigantul chinez.