Xiaomi a comericalizat 18.7 milioane smartphone-uri în anul ce tocmai s-a încheiat. Știți că modelul lor de business este diferit de cel al unui producător tradițional, cu ghilimelele de rigoare, de telefoane Android. Xiaomi produce loturi de telefoane pe care le pune la vânzare pe internet, prin canalul propriu și fără să apeleze la intermediari.
De aici și prețurile afișate la telefoanele Xiaomi, costuri de comercializare excelente raportate la specificațiile și experiența de utilizare oferită. În 2013 l-au cooptat în echipa Xiaomi și pe Hugo Barra, omul ce juca un rol important în divizia de terminale Nexus de la Google.
Câteva date statistice legate de Xiaomi:
– 7.2 milioane smartphone-uri vândute în 2012;
– 18.7 milioane unități comercializate în 2013;
– vânzări de 5.2 miliarde dolari fără a fi anunțat și profitul;
Și au atins valorile de mai sus în contextul în care ei nu fac față la cererea de produse Xiaomi existentă pe piața chineză. 2014 ar trebui să fie anul în care s-ar putea să-i vedem abordând timid și alte piețe, din afara Asiei.
Cele mai cunoscute telefoane Xiaomi: Xiaomi Mi-3 la care am și avut ocazia să-mi formez o primă impresie la un eveniment local al NVIDIA, Xiaomi HongMi.