Xiaomi a reușit anul trecut o performanță incredibilă. Este pe primul loc din punct de vedere al cotei de piață din China pe segmentul vânzărilor de smartphone-uri. Ei i-au trimis pe cei de la Samsung pe a doua poziție în topul vânzărilor de telefoane inteligente din China în anul 2014.
Creșterea spectaculoasă a vânzărilor Xiaomi se poate observa în tabelul de mai jos, unde sunt prezentate cotele de piață din Q4 2013 și Q4 2014, precum și diferențele dintre aceste două perioade. În timp ce compania chineză a înregistrat vânzări mai mari cu 150% în Q4 2014 față de aceeași perioadă a lui 2013, Samsung a scăzut aproape la jumătate.
Observăm că Apple este de asemenea pe val în China la sfârșit de 2014 cu vânzări duble față de anul 2013.
În următorul tabel este prezentată situația din 2013 și 2014 cu cotele de piață pentru cei mai importanți producători de smartphone-uri din China. Tot aici ni se arată și că Samsung a căzut per total anul trecut pe poziția secundă, în spatele Xiaomi.
Diferențele față de 2013 ne relevă de ce Samsung a fost anul trecut în spatele Xiaomi în China. Compania sud-coreeană a vândut cu peste 22% mai puține smartphone-uri în 2014, față de anul precedent.
Ocupantul primei poziții a crescut precum Făt-Frumos, de la o cotă de piață de doar 5.3% în 2013, la 12.5% în 2014. Asta înseamnă că Xiaomi a vândut cu peste 180% mai multe telefoane inteligente în China, anul trecut față de 2013.
Să vedem ce ne pregătește Xiaomi pentru 2015, după Mi Note și Mi Note Pro. Se pare că vor deschide un magazin online oficial în SUA, dar fără a vinde smartphone-uri sau tablete, ci doar celelalte accesorii și gadgeturi din gamă.
Le dorim succes în continuare celor de la Xiaomi și poate că o să-și arunce un ochi și către țărișoara noastră, unde avem nevoie de produse cu un raport calitate/preț cât mai bun. Iar ei știu să ofere asta foarte bine.