CEO-ul și co-fondatorul Xiaomi a făcut o declarație interesantă. Lei Jun a spus că vor să scape de reputația de producător de telefoane ieftine, dar întreaga discuție trebuie pusă într-un context.
Xiaomi și-a împărțit portofoliul de smartphone-uri în mai multe divizii:
- Redmi – entry-level și mid-range, ar veni și cu un telefon cu specificații de top la preț de mid-range;
- MI – gama high-end;
- Black Shark și Pocophone – proiecte separate.
Xiaomi Mi9 este cea mai nouă propunerea a companiei chineze. Lei Jun a spus că s-ar putea să fie pentru ultima dată când lansează un smartphone cu preț de sub 3000 RMB / aprox. 400 euro (presupun că s-a referit la divizia Mi). Ținta ar fi să investească mai mult și să propună smartphone-uri cu un preț mai mare, cu puțin mai mare dacă păstrez exprimarea CEO-ului Xiaomi.
Ar vrea să scapă de reputația că lansează telefoane mobile cu preț de sub 2000 RMB / aprox. 265 euro.
Mi9 pornește de la 2999 RMB față de Mi9 ce pornea de la 2699 RMB. Putem spune că avem o scumpire și în cazul de față, iar trecerea de pragul a 3000 RMB pentru următorul flagship este cumva în linie cu modul în care au procedat și până acum.
Smartphone-urile Xiaomi sunt apreciate pentru raportul preț / specificații. Dacă se îndepărtează de această rețetă s-ar putea să fie riscant. Mă gândesc că vor să reducă diferența de orice fel față de flagship-urile Huawei sau Samsung și să meargă fix în categoria respectivă de preț.