YouTube încearcă să îşi fidelizeze cât mai mult utilizatorii, chiar şi pe aceea care nu sunt hotărâţi ce să vizioneze.
În stilul Netflix, compania americană testează zilele acestea aşa numitul buton „Play Something”. Ideea din spate este una simplă, iar dacă tu, utilizator, nu ştii ce vrei să urmăreşti, apeşi pe acest buton magic şi vei primi o serie de recomandări de clipuri din secţiunea Shorts.
Dacă în cazul Netflix aceste recomandări sunt aleatorii, la YouTube acestea vor ţine cont totuşi de preferinţele tale şi de istoricul tău de căutare (deci vei primi clipuri video care în teorie ar trebui să îţi fie pe plac).
Sigur că acest buton mai are un rol foarte important, acela de a te redirecţiona către secţiunea Shorts. Aceasta se află în competiţie directă cu TikTok, platformă socială ce are un buton cu funcţie similară denumit „For You”.
Dacă se va dovedi un succes, „Play Something” ar putea fi folosit din 2024 de către toţi utilizatorii YouTube.