Faptul că TikTok este un fenomen nu mai este o surpriză pentru nimeni, însă interesant este că nimeni nu prea reuşeşte să se apropie de succesul acestora, chiar dacă vorbim de giganţi în domeniu.
YouTube a pregătit o nouă strategie pentru anul viitor, una menită să atragă mai mulţi creatori de conţinut pe YouTube Shorts, poate chiar vedete de pe TikTok cu milioane de fani. Începând din 2023 programul YouTube Partner se va extinde şi la clipurile scurte din YouTube Shorts, acestea urmând a fi la rândul lor monetizate.
În prezent orice creator de conţinut cu peste 1000 de urmăritori şi peste 4000 de ore vizionare cumulate de aceştia în ultimul an, se poate înscrie în programul YouTube Partner, adică poate face bani din clipurile sale. Când clipurile din YouTube Shorts vor putea fi monetizate, pentru a fi eligibil acelaşi creator va trebui să genereze şi cel puţin 10 milioane de vizualizări în ultimele 90 de zile (această ultimă condiţie se aplică doar clipurilor scurte).
Dacă vor face acest lucru, utilizatorii respectivi vor putea primi bani şi din clipurile scurte, veniturile generate de reclame urmând a se împărţi astfel: 55% la YouTube şi 45% la creatorul de conţinut.
Pe TikTok este destul de greu pentru un utilizator să câştige bani în programul TikTok Pulse (echivalentul a YouTube Partner) deoarece sunt destul de multe condiţii de eligibilitate. În prezent aproximativ 4% din toate clipurile postate pe TikTok se încadrează în programul de monetizare.