Nu înțeleg strategia Samsung, în niciun fel. Aseară am aflat că Samsung GALAXY Note5 nu ajunge pe canal oficial în Europa din prima fază, iar compania sud-coreeană se concentrează pe SUA și câteva piețe asiatice.
Europa are de așteptat până în prima parte a lui 2016 pentru Note5, asta dacă Samsung se gândește serios să-l mai aducă pe bătrânul continent. Deja în cele câteva luni până la debutul local apar alte terminale, cu hardware actualizat și preț mai bun.
Și asta în contextul în care seria Note a debutat în cadrul IFA Berlin, de la prima generație și până la a 4-a, iar a 5-a s-a lansat în cadrul unui eveniment relativ modest ținut în New York.
Samsung se gândește că piețele europene nu sunt interesate de un phablet cu stylus, iar în această zonă mizează exclusiv pe Samsung GALAXY S6 Edge Plus care la nivel hardware și software este identic cu Note5, doar că nu are stylus și adoptă un ecran curbat în lateralele stângă și dreaptă.
Toată mișcare asta o văd ca pe o retragere a Samsung. Dacă se așteptau la un succes comercial major, GALAXY Note5 ajungea în Europa din prima fază. Astea sunt regulile jocului. Faci profit într-o zonă cu un anumit produs, îl aduci cât mai repede și încerci să acoperi cererea.
Sunt sigur că Samsung GALAXY Note 5 urmează a ajunge în România, pe filiera QuickMobile, iar prețul va fi aproape de cel practicat oficial. S-ar putea să-l vedem listat în oferta operatorilor telecom, pe același canal. Așa cum s-a mai întâmplat și până acum, în anumite situații în care stocurile s-au dovedit insuficiente.
Plus că evenimentul de lansare arată că bugetele de marketing ale Samsung s-au topit. Nu au mai venit cu un spectacol în adevăratul înțeles al termenului, iar grabă de a anunța S6 Edge Plus și Note5 arată teama pe care compania sud-coreeană o are față de duetul pe care Apple îl pregătește a debuta la început de septembrie.