AKTA este un jucător de pe piața de internet fix, cablu TV și telefonie fixă. Sunt prezenți în mediul rural, dar și în orașele cu un număr mai mic de locuitori (24 de județe și 2500 de localități).
AKTA a contractat un credit de 10 milioane euro de la BERD – Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare. O parte din această sumă urmează a fi investită pentru transformarea AKTA în operator mobil virtual, așa-numitul MVNO.
MVNO este acronimul Mobile Virtual Network Operator și AKTA negociază cu doi operatori telecom din țară. Nu vor dezvolta o infrastructură proprie ci vor merge pe mâna unui partener cu care vor încheia un acord comercial.
AKTA urmează să vândă servicii de telefonie mobile și internet mobil și asta le va permite să devină un jucător 4Play (internet, televiziune, telefonie fixă și telefonie mobilă). Vor trebuie să asigure partea de asistență a clienților, marketing și vânzări, facturare etc. Este ca la piață, un vânzător de la tarabă cumpără en-gros de la un producător și vinde cu amănuntul. Asta se pregătește să facă AKTA, deși nu știu ce margini de profit îi vor lăsa Telekom, Orange sau Vodafone.
Din 2014, acționarul majoritar încearcă să vândă AKTA, iar valoarea de piață se învârte în jurul a 150 – 200 milioane euro. Totuși, observ că au interes și în ce privește dezvoltarea, deși cred că au concurență serioasă din partea Telekom, RCS-RDS, UPC.